Sokan, legfőképpen a Red Bull és Sebastian Vettel ellenfelei bíztak abban, hogy a Valenciára módosított szabályok után alaposan lecsökken a címvédő előnye, sőt el is tűnik. Akár még így lehet a folytatásban, de az Európai Nagydíjon erről szó sem volt. Pénteken ugyan „átengedte” az első helyet a német klasszis, de szombattól kezdve verhetetlen volt.
A vasárnapi rajt ugyan átrendezte az élmezőnyt, de ezt csak a McLaren kettőse bánta. Vettel sztoikus nyugalommal (ha ilyen előfordulhat egy F1-es futam …) fordult el az élen az első kanyarban, utána pedig már maga mögé sem nézett. Igaz, sokáig csak 2-3 mp volt az előnye, de védekeznie ekkor sem kellett. A harmadik gumicsere után pedig már jóval nagyobb fölényre tett szert, valószínűleg a maga szórakoztatására futotta a leintés előtt nem sokkal az új versenycsúcsot.
Vettel összetettben immár 77 ponttal vezet, ha nem lenne szó kőkemény sportról, akkor a következő hetekben akár el is mehetne szabadságra …Nyilván ez meg sem fordul a fejében, de azt is csak legrosszabb rémálmaiban gondolhatja, hogy a közeljövőben aggódnia kell a pozíciójáért. Mostantól egyáltalán nem lesz győzelmi kényszerben, kiváló autójával azonban továbbra is a futamok első számú favoritja lesz. Nehéz elképzelni – legalábbis most -, hogy a szezon végén ne Sebastian Vettelnek hívják a 2011-es szezon világbajnokát.
A Red Bull másik versenyzője ismét kellemetlen élményekkel lett gazdagabb. Webber szokás szerint nem bírta tartani a lépést Vettellel, de Valenciában először a versenypályán, majd a boxkiállás során is megelőzte Fernando Alonso. Picit ciki, hogy ekkora a különbség a két red bullos között, nyilván ezért nem a németnek kell pironkodnia.
Alonso és a Ferrari ismét bíztató volt, most jól sikerült a versenytaktika végrehajtása, az autó is kellően gyors volt. Legalábbis a második helyhez, a győzelem ugyanis még odébb van. De ne legyen kétségünk, a spanyol mindent megtesz azért, hogy előbb-utóbb Vettel elé kerüljön, csak kérdés, a csapat képes lesz-e nyerő kocsi beállítására.
A McLaren nagy csalódást okozott a kanadai remeklés után. Hamilton és Button is bukott a rajt után, a két brit tempója később sem volt az igazi. A 2008-as világbajnok pedig borzasztóan gyorsan elkoptatta abroncsait, emiatt lett hatalmas az időhátránya. Button pedig meg sem tudta közelíteni montreali teljesítményét.
A többiek? Jaime Alguersuari a mezőny végéről lett nyolcadik, az ő produkciója volt a legjobb a középmezőnyben. A Mercedes ismét csak küszkdött, Michael Schuamchert az is hátráltatta, hogy Vitalij Petrov letarolta az első szárnyát, ez valószínűleg top10-es, vagyis pontszerző helytől fosztotta meg.
1. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:39:36.169 ó |
2. | Fernando Alonso | Ferrari | 10.891 mp |
3. | Mark Webber | Red Bull-Renault | 27.255 |
4. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 46.190 |
5. | Felipe Massa | Ferrari | 51.705 |
6. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:00.065 p |
7. | Nico Rosberg | Mercedes GP | 1:38.090 |
8. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 1 Kör |
9. | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 1 Kör |
10. | Nick Heidfeld | Lotus Renault | 1 Kör |
11. | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | 1 Kör |
12. | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 1 Kör |
13. | Sebastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1 Kör |
14. | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 1 Kör |
15. | Vitalij Petrov | Lotus Renault | 1 Kör |
16. | Kobajasi Kamui | Sauber-Ferrari | 1 Kör |
17. | Michael Schumacher | Mercedes GP | 1 Kör |
18. | Pastor Maldonado | Williams-Cosworth | 1 Kör |
19. | Heikki Kovalainen | Lotus-Renault | 2 Kör |
20. | Jarno Trulli | Lotus-Renault | 2 Kör |
21. | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 2 Kör |
22. | Jerome d` Ambrosio | Virgin-Cosworth | 2 Kör |
23. | Vitantonio Liuzzi | HRT-Cosworth | 3 Kör |
24. | Narain Karthikeyan | HRT-Cosworth | 3 Kör |
„Sokan beszéltek arról, hogy mennyiben lesz más a helyzet, csak azt nem tudom, miért. Nem igazán látok különbséget a korábbi futamokhoz képest. Mi most is csak a saját feladatunkra összpontosítottunk, ennyi az egész, első lettem. Jól sikerült az időmérőnk, folyamatosan javultunk a hétvége során. Remek érzés, hogy újra a pole-ba kerültem, ez jó előjel a futam előtt. De hosszú verseny lesz, most már erre kell készülnünk” – mondta Red Bull ásza.
„Nem hinném, hogy „elszállnak” a többiek elől! A legutóbbi néhány futamon már felvettük Vettellel és Webberrel a versenyt, most pedig egy jó autóval ismét esélyünk lehet, főleg, ha nagyon meleg lesz az idő. A két előzési zóna nagy esélyt ad az előzésre, ezek a gumik pedig kiszámíthatatlanná teszik a csapatok stratégiáját. Mi általában jól taktikázunk a boxkiállásokkal, ezért sem félek attól, hogy nagy fölényben lesz majd a Red Bull.”
Az Európai Nagydíjra több olyan segédeszközt is betiltottak, amelynek használatában látták sokan a Red Bull kvalifikációs fölényének okát, ehhez képest Valenciában újabb kettős sikert aratott az osztrák csapat! Sebastian Vettel...
Tovább a teljes cikkhez »
Sokáig úgy tűnt, a pénteki második tesztelés után a szombati harmadik szabadedzésen is Fernando Alonso lesz a leggyorsabb a 62. F1-es világbajnokság Európai Nagydíján, de végül "csak" második lett. A Ferrari kétszeres...
Tovább a teljes cikkhez »
Nagyot változott a helyzet a nyitó teszteléshez képest, ennek pedig nagyon örülnek a spanyol és a Ferrari-szurkolók! A kétszeres világbajnok Fernando Alonso viszonylag jelentős előnnyel végzett az élen az Európai Nagydíj második...
Tovább a teljes cikkhez »
Meglepő eredménnyel zárult az első szabadedzés a 62. F1-es világbajnokság Európai Nagydíján: Mark Webber ugyanis hatalmas fölénnyel végzett az első helyen, mögötte pedig Vitalij Petrov zárt. A valenciai közönség nagy örömére...
Tovább a teljes cikkhez »