A szerdai etap a köd miatt elmaradt, ezt azonban aligha bánták Palikék, akik már csak három szakaszra vannak álmuk megvalósításától. De álljunk meg egy pillanatra. Mit is várt magától a páros a viadal előtt?
Azt ahol jelenleg állnak biztos nem: „Amikor másfél hete a Buenos Aires-i rajtnál körbenéztem, azt mondtam, olyan erős a mezőny, hogy az első húszba sem lehetséges bekerülni” – mondta a már 47 esztendős pilóta.
Valóban, gyári csapatokból Dél-Amerikában sem volt hiány, a Volkswagen, a Mitsubishi és a BMW is felvonultatta tudása javát, hatalmas szervízháttér mellett profi versenyzőkkel. Igaz, felesleges volt addig aggódni, míg el sem kezdődött a verseny.
Bizony, bizony, mikor aztán kigurultak Buenos Airesből a gépek, akkor derült ki igazán, ki mit hordoz idén a tarsolyában, arra pedig csak később kaptunk választ, hogy mennyire bírják a terhelést. A Mitsubishi például befürdött új autócsodájával, de Palikéknak sem volt egyszerű az ismerkedés.
„Elrajtolt a viadal, s olyan brutális szakaszokat jelöltek ki a szervezők, hogy attól féltem, szétesik a Nissan” – folytatta 2008-ban az Év legjobb magyar autóversenyzőjének választott pilóta.
Persze minden kezdet nehéz, lassan az autó és a két magyar vitéz is megszokta a vadonatúj környezetet. Eltelt másfél hét és lehet korai ilyet kijelenteni, de a nehezén már túl van a duó.
„Sikerült megmásznunk a hatalmas dűnéket, az Atacama-sivatag azzal „köszöntött fel”, hogy átengedett a homokhegyeken” – lelkendezett Palik.
Egy biztos, a tizedik hely igencsak hízelgő, ám amíg nem látjuk a párost Buenos Airesben a jelenlegi pozícióban, addig csak bizakodhatunk a sikeres célbaérkezésben, hiszen három etapon 827 kilométernyi speciál szakasz vár még mindenkire.
Palikék mellett még négy magyar egység is a szerencsés befejezésben reménykedik. A Szalay Balázs, Bunkoczi László illetve a Liszi László, Fenesi József kettős mellett a motoros Dési János és a Szaller Zoltán, Pócsik László, Csitári Tibor kamionos hármas is versenyben van.