Szinte bizonyos, hogy a Ferrari, a Renault és a Red Bull fellebbez a csütörtöki határozat ellen, de azt csak a Malajziai Nagydíj után tárgyalja majd a Nemzetközi Automobil-szövetség illetékes testülete. Ha valóban lesz „visszaóvás”, akkor a Brawn GP, a Toyota és a Williams egyaránt óvás alatt futja majd a melbourne-i és a szepangi futamot.
„Eddig úgy tudtam, hogy a tiltakozási lehetőség is része az autósportnak. Ezért nem is kommentálnám a mostani helyzetet – mondta John Howett, a Toyota elnöke. – A sportszabályzat egyértelmű, mi pedig biztosak vagyunk abban, hogy megfelelően értelmeztük az előírásokat. Korábban már egyeztettünk az FIA technikai bizottságával, amely elfogadta a megoldásunkat. Most arra várunk, hogy a versenybírák is döntést hozzanak”.
A csapatok megnyugtató állásfoglalást várnak, miután kétségek merültek fel a három csapat által használt „tartozék” szabályosságát illetően. A szakportál szerint már szerdán egyeztettek az érintett csapatok illetékesei, akik állítólag megállapodtak abban, csütörtökön intéznek kérdést a futam ellenőreihez.
Az autosport.com azt írta, bizonyosan lesz óvás a melbourne-i verseny végeredménye ellen, ha a csütörtöki gépátvételen szabályosnak minősítik a Brawn, a Toyota és a Williams autóját.
„Szerencsétlen helyzet, de csak a hivatalos beadvány révén tisztázhatjuk a szabályokat. Nem azért óvnánk, hogy kellemetlen helyzetbe hozzuk valamelyik csapatot, csak választ szeretnénk kapni a kérdéseinkre” – mondta egy neve elhallgatását kérő érintett.
„Meglep bennünket a helyzet, mert számunkra tökéletesen egyértelmű, szabályos a diffúzorunk. Más csapatok már használták különböző formában az elmúlt két évben, az FIA pedig egyszer sem emelt kifogást. Mi már egy évvel ezelőtt tisztáztunk mindent" – mondta Sam Michael, a Williams technikai igazgatója.
Szakértői vélemények szerint a Brawn, a Toyota és a Williams fél mp-et nyer körönként az említett technikai megoldással.