F-1: elutasították a Ferrari óvását

Szerző: shLétrehozva: 2009. március 26. 14:00
A várakozásoknak megfelelően elkezdődött a diffúzor-csata a 60. Formulal-1-es világbajnokság előtt: a BMW önálló beadványát ugyan máris elutasították, a Ferrari, a Renault és a Red Bull azonban közös óvást nyújtott be a Brawn GP, a Toyota és a Williams ellen. A melbourne-i versenybírák több mint négy órás tárgyalás és egyeztetés után úgy döntöttek, szabályos a három érintett csapat műszaki megoldása.


Szinte bizonyos, hogy a Ferrari, a Renault és a Red Bull fellebbez a csütörtöki határozat ellen, de azt csak a Malajziai Nagydíj után tárgyalja majd a Nemzetközi Automobil-szövetség illetékes testülete. Ha valóban lesz „visszaóvás”, akkor a Brawn GP, a Toyota és a Williams egyaránt óvás alatt futja majd a melbourne-i és a szepangi futamot.

„Eddig úgy tudtam, hogy a tiltakozási lehetőség is része az autósportnak. Ezért nem is kommentálnám a mostani helyzetet – mondta John Howett, a Toyota elnöke. – A sportszabályzat egyértelmű, mi pedig biztosak vagyunk abban, hogy megfelelően értelmeztük az előírásokat. Korábban már egyeztettünk az FIA technikai bizottságával, amely elfogadta a megoldásunkat. Most arra várunk, hogy a versenybírák is döntést hozzanak”.

A csapatok megnyugtató állásfoglalást várnak, miután kétségek merültek fel a három csapat által használt „tartozék” szabályosságát illetően. A szakportál szerint már szerdán egyeztettek az érintett csapatok illetékesei, akik állítólag megállapodtak abban, csütörtökön intéznek kérdést a futam ellenőreihez.

Az autosport.com azt írta, bizonyosan lesz óvás a melbourne-i verseny végeredménye ellen, ha a csütörtöki gépátvételen szabályosnak minősítik a Brawn, a Toyota és a Williams autóját. 

„Szerencsétlen helyzet, de csak a hivatalos beadvány révén tisztázhatjuk a szabályokat. Nem azért óvnánk, hogy kellemetlen helyzetbe hozzuk valamelyik csapatot, csak választ szeretnénk kapni a kérdéseinkre” – mondta egy neve elhallgatását kérő érintett.

„Meglep bennünket a helyzet, mert számunkra tökéletesen egyértelmű, szabályos a diffúzorunk. Más csapatok már használták különböző formában az elmúlt két évben, az FIA pedig egyszer sem emelt kifogást. Mi már egy évvel ezelőtt tisztáztunk mindent" – mondta Sam Michael, a Williams technikai igazgatója.


Szakértői vélemények szerint a Brawn, a Toyota és a Williams fél mp-et nyer körönként az említett technikai megoldással.

 
AJÁNLOTT OLDALAK
 » love.hu
 » ingatlanok.hu
 » book.hu
 » Utasbiztosítás a Biztosítók.hu-n
 » biztositok.hu
 » data.hu