1. | K. Kobajasi | Sauber-Ferrari | 1:19,950 p | 103 kör |
2. | S. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:20,026 | 121 |
3. | J. Button | McLaren-Mercedes | 1:20,619 | 83 |
4. | N. Hulkenberg | Williams-Cosworth | 1:20,629 | 67 |
5. | V. Liuzzi | Force India-Mercedes | 1:20,754 | 80 |
6. | M. Schumacher | Mercedes Grand Prix | 1:21,083 | 124 |
7. | F. Alonso | Ferrari | 1:21,424 | 129 |
8. | R. Kubica | Renault | 1:22,003 | 103 |
9. | M. Webber | Red Bull-Renault | 1:22,043 | 99 |
10. | T. Glock | Virgin Racing | 1:29,964 | 11 |
A boldog Kobajasi | Fotó: Reuters |
Már két perccel a tesztelés vége előtt meglepő sorrendet regisztráltak a közkedvelt ibériai pályán, hiszen Sebastien Buemi állt az élen. Néhány pillanattal 17 óra előtt pedig még úgy tűnt, senki sem előzheti meg a Toro Rosso svájci pilótáját. Az edzés ugyanis éppen állt, mert Jenson Button autója meghibásodott a hatodik kanyarban.
Sebastien Buemi | Fotó: Reuters |
Némi tanakodás után a gyakorlás irányítói úgy döntöttek, adnak még esélyt az újraindításnak, két-három kör még belefér. A Sauber addig a középmezőnyben „bújt meg”, a tavalyi szezon utolsó két futamán parádésan teljesítő Kobajasi Kamui azonban többre vágyott. Valószínűleg kevesebb üzemanyag volt már autójában, de így is szélsebes kört teljesített. A végén pedig mindenki csettintett, megdőlt Buemi legjobbja. A jerezi pályabírók pedig még hivatalosan mért körnek fogadták el a japán 1:19,950-jét!
Így elég furán fest a képzeletbeli dobogó, pedig a mezőnyben három világbajnok is szóhoz jutott. Button eredmény elfogadható, Michael Schumacher és Fernando Alonso eredménye azonban meglepő. Még akkor is, ha jól tudjuk, ilyenkor még nem a topidőre hajtanak a klasszisok, inkább az új autók ideális beállításait próbálják megtalálni.
Az újonc Virgin-csapat ezúttal is kilógott a mezőnyből, Timo Glock ugyanis már délelőtt befejezte a tesztelést. Autójáról ugyanis leszakadt a légterelő. Pótalkatrész hiányában pedig nem körözhetett tovább a jobb sorsa érdemes német versenyző.
Schumi a paddockban | Fotó: Reuters |