Négy hét után újra versenypályán a Formula-1-es pilóták, és ez az idő nemcsak azért volt jó, mert a szezon felénél pihenhettek egyet a pilóták, hanem mert volt alkalmuk "elfelejteni" a Hungaroringet, hogy aztán augusztus végén egy egészen más karakterű pályán, a belga Franchorchamps-n gyűljenek össze a folytatásra.
Az utóbbi futamokon a gumiprobléma soha nem látott méreteket öltött az F1-ben, aminek köszönhetően a Pirelli jövője is bizonytalanná vált. A Magyar Nagydíjon ugyan a Mercedesnek és Lewis Hamiltonnak sikerült legjobban alkalmazkodni az átmeneti abroncsokhoz, de a brit világbajnok pilóta továbbra is aggódik az új szett miatt, ugyanis a túlzott igénybevétel miatt (gondoljunk csak az Eau Rouge vagy a Blanchimont nagy, íves kanyarjaira) a gumigyár a két legkeményebb keverékét hozza Belgiumba.
"Úgy éreztem, a magyarországi győzelmem előtt sokáig kiestem az érdemi versenyből, de most már alig várom a folytatást - mondta Hamilton, akinek a Hungaroringen szerzett első hely azt is jelentette, hogy újra beszállhat a világbajnoki versengésbe. - A napokban voltam a gyárunkban, és jó látni ugyanezt a lelkesedést az egész csapaton."
A Ferrarinál már Fernando Alonsónak is elge lett abból, hogy a csapat évről évre csak olyan autót rak össze, amely majdnem megveri a Red Bullt. A kétszeres világbajnok spanyolnak nagyon erős második "félidőre" van szüksége a 2013-as szezonban, de a belga versenypálya nem fekszik neki, karrierje során még sosem nyert Spában. Eddig már négyszer esett ki, és legjobb eredménye egy második hely 2005-ben.
"A csapatból mem akarom látni senkin, hogy nem hisz abban, hogy visszavághatunk - mondta Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke. - Mindenkinek pozitívnak kell maradnia, ez pedig előre fogja vinni a csapatot ebben a hekyzetben, amely klucsfontosságú a szezonban. Mi vagyunk a Ferrari, és a történelmünk arra tanít minket, hogy soha nem szabad elfogadnunk, hogy legyőztek."
A 2013-as év eddig nagy csalódás a McLarennek és rajongóinak, a csapat pilótái (Jenson Button és Sergio Pérez) idén még nem álltak dobogóra sem. "Spában teljes összhangban kell lennie az autónak és pilótájának - mondta Button. - Nagyon hosszú a pálya, tele nagy kanyarral, ami tökéletes egyensúlyt követel. De ha sikerül megtalálni az ideális beállításokat, fantasztikus érzés itt autózni. Nem győzni jöttünk Spába, de mindent megteszek."
Az első hírek szerint jelenleg még nincs Spában Kimi Räikkönen, a Lotus finn pilótája, aki betegség miatt csak pénteken csatlakozik a csapathoz. Ugyanakkor visszaül a Caterham versenyautójába honfitársa, Heikki Kovalainen, aki a szabadedzéseken vezeti majd a CT03-at, mely idén eddig nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
A Belga Nagydíjon mindenképpen izgalmas versenyre lehet számítani, és nemcsak azért, mert megalapozhatja a szezon második felének történéseit. Az időjárás változékonysága és a pálya hosszúsága többféle, egyelőre még nem látható gumitaktikát tesz lehetővé.
2013-AS FORMULA-1-ES SZEZON | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. FUTAM, BELGA NAGYDÍJ A verseny programja: Péntek, augusztus 23.:
|
Felipe Massa újra abba a helyzetbe került a Formula-1-es Ferrari csapatánál, mint az utóbbi években számtalanszor. A német média szerint a maranellói csapat már a Sauber pilótájával, Nico Hülkenberggel tárgyal a jövőről, az...
Tovább a teljes cikkhez »
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) úgy döntött, hogy az idei szezonban - és a jövőben is - kicsit módosítva és egyszerűsítve jelölik ki a pálya nyomvonalát a szeptember 22-i Szingapúri Nagydíjon, és a 10-es "triplakanyart"...
Tovább a teljes cikkhez »
Német sajtóértesülés szerint nem Kimi Räikkönen, hanem az ausztrál Daniel Ricciardo lesz jövőre a háromszoros világbajnok Sebastian Vettel csapattársa a Formula-1-es Red Bullnál....
Tovább a teljes cikkhez »