Palikék 40-50 fokos hőségre készülnek

Szerző: shLétrehozva: 2009. január 1. 20:28
Három magyar autós, két kamionos és egy motoros egységnek szurkolhatunk a 2009-es történelmi Dakar-ralin, amely a terror által fenyegetett Afrikából átette székhelyét Dél-Amerikába. A hatodik viadalára készülő Palik László saját honlapján elmondta, az ismeretlen tereptől, a világ legszárazabb sivatagja az Atacama 40-50 fokos hőségétől és az Andokon való átkeléstől tart leginkább. A január 3-17. között zajló rendhagyó versenyen 9574 kilométer vár az indulókra, ebből szelektív szakaszok hossza 5652 km lesz.


Egy évvel ezelőtt az újév ünneplése a tereprali kedvelői számára meglehetősen keserűre sikerült, hiszen az indulás kapujában bejelentették, terrorfenyegetés miatt elmarad a 2008-as Dakar-rali.

 

A hoppon maradt versenyzők és szervezők belátták, változtatni kell, ha folytatni akarják a hagyományos év eleji száguldást. Nagyot gondoltak és a rali székhelyét Dél-Amerikába helyezték át, ahol hasonló terjedelmű és nehézségű szakaszokat jelöltek ki a 2009-es esztendőre.

 

Aki azt gondolják, azzal, hogy új kontinensre került a Dakar-rali könnyebb lett, nagyot tévednek. Argentína és Chile változatos adottságai ismeretlen terepet, az Andokot és a hírhedt Atacama-sivatagot kínálják a versenyzőknek. 

 

Hat magyar induló nevezett az extrém kalandra, Palik László, Liszi László és Szalay Balázs az autósok; Dési János a motorosok; Darázsi Zsolt és Szaller Zoltán pedig a kamionosok között próbál szerencsét.

 

„Afrikát már valamennyire ismertük, de most egy teljesen új terep vár ránk – nyilatkozta Palik László saját honlapján a palikracingteam.com oldalon a versenyt megelőzően, majd így folytatta – Az Atacama-sivatag a világ egyik legszárazabb helye, legalább negyven-ötven Celsius-fok lesz a levegő hőmérséklete, s ez azt jelenti, hogy a Nissanban sem fázunk majd..."

 

Azonban nem a sivatag az egyetlen leselkedő veszély a messzi délen...

 

„Megyünk az Andokba is, fogalmunk sincs, hogy a kocsi miként bírja majd a tengerszint feletti négyezer méteres magasságot. Nagyon nehéz verseny lesz, amelyen nem csak gyorsan, de ésszel is kell vezetni" – tette hozzá az idei magyar terepralibajnok.

 

Valamennyi honi induló megérkezett már a rajt helyére Buenos Airesbe, ahol az adminisztrációs feladatok ellátása után január 3-án kezdik meg a harcot „Dél-Amerika ellen".

 

A verseny előtt és folyamán további beszámolókkal jelentkezünk.

 


DAKAR-RALI 2009, A MAGYAR INDULÓK:
motor
Dési János (KTM)
autó
Szalay Balázs, Bunkóczi László (Opel)
Palik László, Darázsi Gábor (Nissan)
Liszi László, Fenesi József (Mitsubishi)
kamion
Darázsi Zsolt, Bahor Beáta, Kis Róbert (MAN)
Szaller Zoltán, Pocsik László Károly, Csitári Tibor (MAN)

A 2009-ES DAKAR-RALI BEMUTATÓ VIDEÓJA:

 

EGY KIS EMLÉKEZTETŐ, VALÓJÁBAN MIRŐL IS SZÓL EZ A VERSENY:

 

 

 

 
AJÁNLOTT OLDALAK
 » love.hu
 » ingatlanok.hu
 » book.hu
 » Utasbiztosítás a Biztosítók.hu-n
 » biztositok.hu
 » data.hu