Buenos Airesben már tegnap megtartották a hivatalos megnyitót, ma reggel pedig a Dakar történetének leghosszabb nyitó szakaszával el is kezdődött a háromhetes sivatagi száguldás.
Az első 371 km-es szelektíven a Volkswagen és a Mitsubishi nagy vetélkedését a nevető harmadik BMW nyerte meg. Al-Attiyah már a korábbi versenyeken is bizonyította gyorsaságát. Mögötte felsorakozott a Volswagen Team Sainz, De Villiers, Miller sorrendben. A Mitsubishi pontosan tudja, hosszú még a verseny és a kilencszeres győztes Peterhansel pontosan tudja mit miért tesz. Az első héten még senki sem nyert Dakart, miközben már sokat bukták el azt. Mr. Dakar a 2006-os csapattársával, Luc Alphanddal együtt 5 perces hátránnyal a hatodik helyen zárt.
A Szalay Balázs - Bunkoczi László kettős az előkelő 15. helyen ért célba 13.21-es hátránnyal. A tizedik Dakarján induló magyar klasszis ezzel élete legjobb szakaszhelyezését szerezte meg.
A Palik László - Darázsi Gábor duó tíz perccel maradt el az Opeles egységtől és a 25. helyen zárt 23.52-es hátránnyal.
Érdekesség, hogy Szalay megelőzte a szintén a General Motors égisze alá tartozó Hummert vezető amerikai Robby Gordont. Szalay és Gordon ugyanazt az erőforrást használja.
Szintén remekül versenyzett az egyetlen magyar motoros Dési János, aki 58.08-es hátránnyal a mezőny első felében, az 55. helyen teljesítette a közel a 400 km-t. Hátránya nem olyan hatalmas, ha figyelembe vesszük, hogy a győztes Marc Coma több mint 22 percet vert a második Jacek Czachorra. Mindeközben nagy ellenfele, Cyrill Despres közel háromnegyed órás hátránnyal a 22. helyen végzett.
A kamionok küzdelme hozta a legszorosabb versenyt. A holland van Vilet kettő másodperccel verte honfitársát De Rooyt. A magyarok is szépen szerepeltek. A Palik Racing Team versenykamionja megismételte a versenyautó helyezését és a 25. helyen zárta a szakaszt 33.39-es hátránnyal. A Darázsi Zsolt vezette másik magyar egység szintén jól vezette MAN-t. Ám a cél előtt 70 km-rel problémájuk akadt a motorral. Reméljük azért tudják folytatni a viadalt.