A felek annak ellenére megállapodtak, hogy a harminchat éves pilóta karrierjének ez volt az egyik leggyengébb idénye. A versenyzőnek 2001 óta ez volt az első alkalom, hogy egy teljes szezonon keresztül nem nyert versenyt, emellett az összetett versenyben is csak a tizenegyedik helyen végzett, ami az előbb említett év óta szintén a legrosszabb teljesítménye.
A 2003-as idény bajnoka 1998 óta a Roush Fenway Racing pilótája, és ez idő alatt tizenhat versenyt nyert meg a Sprint Kupában, a Nationwide Seriesben pedig huszonnégyet. Jack Roush tulajdonos már csak azért is ragaszkodik hozzá, mert az istálló egyetlen összetett trófeájának megnyerése is a 17-es autó sofőrjének a nevéhez fűződik.
„Az elmúlt tizenegy év, amit ennél a csapatnál töltöttem el, nagyszerű volt – nyilatkozta Kenseth. – Rengeteg sikert értünk el együtt, beleértve a bajnoki győzelmet is, amelyekre nagyon büszke vagyok. Várom már az elkövetkezendő szezonokat, és remélem, ünneplek még Sprint Kupa-győzelmet a Roush Fenway Racinggel.”
Az istálló egyébként korábban már hosszabbított Carl Edwardscal és Greg Biffle-lel is, ami egyben azt is jelenti, hogy David Ragannek vagy Jamie McMurraynek távoznia kell a csapattól 2009 végén. Ez azért történhet meg, mert jelenleg a Roush öt autót indíthat a sorozatban, de 2010-től csupán négyet nevezhet.