10. A kilencvenes évek végén az európai klubfutball két legmeghatározóbb együttese a Manchester United és a Juventus volt, nem meglepő, hogy ez a tévéreklámokból is visszaköszönt. Az MU-Juve párharc több nagysikerű spot témájául szolgált, egy amerikai üdítőitalgyártó cég jóvoltából. A sorozat egyik legbecsebb darabja, amelyben Beckham rossz napjára egy olasz drukker kisfiú teszi fel a "koronát":
A BECKHAM-MEZ EREKLYE, DE SOK MINDENRE JÓ…
(Beckham rossz napja, megbízó: Pepsi, 1998)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
9. Egy norvég csokireklámban megszállja a jótündér a focistapalántát, aki játszótársat keres magának...
EGYEDÜL UNALMAS A FOCI, VALAMIT KI KELL TALÁLNI!
(Egyke, megbízó: Stratos Chocolate, 2003)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8. Egy amerikai sportszergyártó cég 2002-es vb-reklámkampánya világsikert aratott, a többrészes sorozat a földkerekség legjobb labdarúgóit vonultatta fel: ketrecfoci-torna egy tankerhajóban Tottival, Ronaldóval, Henryval, Figóval és kollégáikkal, no meg a főkolompos Éric Cantonával! A siker garanciája a labdazsonglőrökön kívül a rendező Terry Gilliam (Monty Python, 12 majom) neve, illetve a rövidfilmekben felhasznált Elvis Presley-dal feldolgozás, A Little Less Conversation:
TOTTI, HENRY ÉS NAKATA NYERTE A TITKOS TORNÁT
(A titkos torna, rendezte: Terry Gilliam, megbízó: Nike, 2002)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7. Még a zebra is gránátvörös-kék, még a fodrász is Real-ultra! Egy, csak egy legény van a vidéken, aki még nem vallott színt...
KETTÉOSZTOTT ORSZÁG: VAGY BARCA, VAGY REAL!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6. A joga bonito és a legbrazilosabb európai válogatott összecsap az öltözőfolyósóban, ízelítő a fegyvertárból: megkerülőscsel, piruett, körömpassz... Ronaldinho nem csak ebben a reklámban tudja azt a legendás trükköt, az Atlético Madrid ellen is összejött neki tétmeccsen 2006-ban...
BRAZIL-PORTUGÁL: AZ IGAZI CSATA A MECCS ELŐTT ZAJLOTT
5. Pete Veijalainen egy finn fogadóirodának készített észbontó reklámfilmje az egész világot bejárta, többek között Moszkvában és Cannes-ban hozott rangos díjat a konyhára a művésznek. A rövidfilmből kiderül, a fociban bármi előfordulhat, továbbá a téli sportok és a labdarúgás nem is állnak olyan távol egymástól, főképp, ha sportfogadásról van szó...
AMIKOR AZ ÉGBŐL ÉRKEZIK A GÓLSZERZŐ, AVAGY A FUTBALLBAN BÁRMI MEGTÖRTÉNHET
(Síugrás, rendezte: Pete Veijalainen, TBWAPHS Helsinki, megbízó: Veikkaus Betting, 2005)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4.
Sajnos vagy szerencsére el kell kalandoznunk az amerikai futball felségterületére, egy kanadai, szerencsejátékokkal foglalkozó cég ugyanis olyan spotot készített, amely a videómegosztóportálok hathatós segítségével százezreket nevettetett meg, és az egész bolygón megismertette a cég nevét:
AZ IZOMLAZÍTÓ LESÚJT, AVAGY AZ AMERIKAI FUTBALLBAN IS BÁRMI MEGTÖRTÉNHET…
(Izomlazító, megbízó: Ontario Lottery and Gaming Corporation, 2007)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3. Guy Ritchie, a Blöff című film rendezője, a popénekes Madonna férje az év focis reklámfilmjét készítette el 2008-ban, megpróbálta "bennfentesként" bemutatni egy focista karrierjének meghatározó pillanatait. A filmben olyan klasszisok tűnnek fel, mint Wayne Rooney, Cristiano Ronaldo, Cesc Fabregas, William Gallas, Marco Materazzi, Zlatan Ibrahimovic, Ronaldinho, Rafael Márquez, Bojan Krkic, Ruud van Nistelrooy, Wesley Sneijder, valamint Arsene Wenger, az Arsenal menedzsere.
TE LESZEL AZ
ARSENAL EGYIK HOLLAND VÁLOGATOTT SZTÁRJA!
(Lépj a következő szintre!, rendezte: Guy Ritchie, 72andSunny ügynökség, megbízó: Nike, 2008)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2. A Cseh Rögbi Szövetség olyan anti-kampányfilmet készíttetett 2008 őszén a labdarúgás ellen, amelynek láttán még a futball legfanatikusabb megszállottjai is csak fogták a hasukat. Bravó!
A FUTBALL A LÁNYOK SPORTJA, PRÓBÁLD KI A RÖGBIT
(A futball a lányoknak való, rendezte: Steen Agro, Ügynökség: Mather Communications, megbízó: Cseh Rögbi Szövetség, 2008)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Az aranyérmet szerintünk a híres német filmrendező, Wolfgang Becker (Good bye Lenin) kampányfilmje, a németországi futball-vb-hez kedvet csináló Ballero szerezte meg, meggyőző fölénnyel. A kisfilmben a 2006-os világversenyre való várakozás lázában égő Németországot utazhatjuk be, de ami még lényegesebb: ennél jobb reklámot az egyetemes labdarúgásnak sem lehet csinálni...
"Kisollóval nyírják benne egyformára a fűszálakat Ravel Bolerójának a zenéjére, fiatal focistapalánta-lányok élvezettel ágyékon lövik szabadrúgásból a műanyag sorfalat, a tehenek sajnálkozva bőgnek egy marhabőr labdának, egy jégkorongozó pedig csukafejessel szerez gólt. Szóval bánhatja, aki nem látta, keresse mindenki az interneten, és írja meg nekünk, ha megtalálta." (Bálint Mátyás) Íme!
NÉMETORSZÁG GYÓGYÍTHATATLAN FOCILÁZBAN
Ballero (Official Video Of World CUP 2006 Germany ) - The funniest bloopers are right here
(Ballero. A 2006-os labdarúgó-világbajnokság promóciós filmje, rendezte: Wolfgang Becker, Film1 GmbH & Co KG, megbízó: DFB, 2005)