Jelenleg nem a McLaren Mercedes, és még csak nem is a Ferrari tartja lázban a Formula-1 kedvelőit, hanem a BMW Sauber istálló. A barcelonai tesztelésen bemutatott vadonatúj aerodinamikai csomaggal felszerelt, első ránézésre torz autó esetében kevésbé az esztétikai, mint a gyakorlati hasznosításon volt a hangsúly.
Hogy a szurkolók furcsán látják a méretes első-, ám keskeny és magas hátsó légterelővel felszerelt gépet, az még csak keveseknek szúr szemet. Viszont amikor már a pilóta is csak viccelődik, akkor már sejthető, a cél ezúttal talán túlságosan is szentesítette az eszközt, azaz a tervezők kezében kissé túlságon megszaladt a ceruza.
„Soha nem láttam még ennyire szexi autót – viccelődött Christian Klien, a BMW Sauber pilótája a Barcelonában zajló tesztelés második napját követően – egyelőre mindenkinek hozzá kell szokni a látványhoz.”
„Ez a legrondább Formula-1-es versenyautó, amit valaha láttam, valahogy nem áll össze bennem a kép, amikor rápillantok – jellemzett az osztrák és hozzátette – azért aggodalomra semmi ok, majd hozzászokunk, meg egyébként is, mire az új szezon elrajtol, sokat csiszolunk még az autó most még különös megjelenésén.”
A külső azonban csak részletkérdés, a lényeg úgyis a lemezek alatt lapul, tudja ezt Klien is. „Őszintén szólva engem is meglepett, mennyire jól kezelhető az új versenygép és már most kitűnő köridőket futottunk. A leszorítóerő hiányzik némileg (az átalakított hátsó szárny miatt) de a slick gumik mindenért kárpótolnak.”
„Az első néhány versenyen kiderül, valóban lehetetlen-e szélárnyékba kerülni az autónk mögött...”