Seba Vettel ott folytatta, ahol a tavalyi szezon végén Abu-Dzabiban befejezte. A 2010-es világbajnok Melbourne-ben tökéletesen bebizonyította, nem lakott jól a sikerekkel, továbbra is az F1-es mezőny egyik legjobbjának számít. A Red Bull ásza már szombaton is villogott, nem követett el hibát, vasárnap pedig ugyanígy teljesített. Az RB27 megbízható és gyors volt, még a rajtnál sem volt esély a német titán megelőzésére.
Az viszont kissé meglepő volt, hogy Vettel az időmérőn ugyan 8 tizeddel előzte meg Lewis Hamiltont, de a versenyen már közel sem volt ekkora fölényben. A Vörös Bika ásza csak a futam utolsó harmadában húzott el véglegesen a brittől, de ennek fontos oka volt. Az amúgy szintén kiválóan teljesítő mclarenes autója ugyanis megsérült az egyik kerékvetőn, jó ideig a padlólemez szinte folyamatosan súrolta az aszfaltot.
A 2008-ban világbajnok Hamilton azonban így sem lehet elégedetlen, a szenvedős téli tesztek után ugyanis az M4-26-ot kiválóan átalakították, a kocsi hosszabb távon még közelebb kerülhet a Red Bullhoz, leginkább persze Vettelhez. A brit máskatársa, Jenson Button csak egy szabálytalan előzés miatt kapott áthajtásos büntetésnek „köszönhetően” maradt le a dobogóért zajló csatáról.
A nap embere címet nyugodtan kioszthatjuk Vitalij Petrovnak! A Lotus Renault orosz versenyzője először állt dobogóra, mindvégig kiválóan versenyzett. Az orosz a rajt után három világbajnokot (Fernando Alonso, Jenson Button és Michael Schumacher) hagyott maga mögött, utána pedig már vissza sem nézett. Petrov sikerének értékét jelentősen növeli, hogy rutinosabb csapattársa, az elmúlt napokban hangzatos nyilatkozatokkal előálló Nick Heidfeld a vert mezőnyben zárt.
Alonso és Webber csalódást okozott, mindketten csak Button büntetése miatt kerültek közel a dobogóhoz. Pedig a spanyol éppen azt a Petrovot előzhette volna meg, aki Abu-Dzabiban negyven körön át előtte autózott, megfosztva attól az esélytől, hogy élesben csatázzon a világbajnoki címért.
A spanyol azonban Melbourne-ben sem tudott előzni, bizony a Ferrari produkciója hagyott kívánnivalót maga után. A kilencedik helyen beérő Felipe Massát csak a futamon elért legjobb köridő vigasztalhatta, ha ez számít neki egyáltalán. A Ferrarit előzetesen a Red Bull legnagyobb ellenfelének tartották, ez most nem igazán látszott…
Webber ismét megmutatta, nem rendelkezik azzal a tudással, mint csapattársa, Vettel. Az ausztrál mindvégig árnyékban maradt, sehogyan sem tudott főszereplővé válni hazai versenyén. Ha így folytatja, akkor a szezon végén nehezen kap új szerződést csapatától, azt csak dobogós helyezésekkel, győzelmekkel tudja elérni.
AUSZTRÁL NAGYDÍJ (58 KÖR, 307.574 KM) - ÉLŐ KÖZVETÍTÉS:
CÉL: SEBASTIAN VETTEL GYŐZÖTT LEWIS HAMILTON ÉS VITALIJ PETROV ELŐTT!!!
58. kör: Vettel vezet Hamilton és Petrov előtt.
57. kör: Petrov előnye már csak 1.6 mp, míg Vettelé már 17.9.
56. kör: Petrov lehet az F1 első orosz dobogósa, 2.2 mp-cel előzi Alonsót. Massa 1:28.947!
55. kör: Vettel már 15.2 mp-cel vezet, hatalmas tempóban halad első melbourne-i győzelme felé.
54. kör: Vettel előnye 14.1 mp.
53. kör: Vettel újabb öt tizedet "adott" Hamiltonnak.
52. kör: Vettel már 12.8 mp-cel vezet.
51. kör. Vettel előnye 12.3 mp! Massa 1:29.451, új versenycsúcs.
50. kör: Alonso 1:29.487, egyre jobban elszakad Webbertől.
49. kör: Alonso 1:29.597! Massa kerékcsrére ment.
48. kör: Vettel előnye már 11.7 mp. Button a mozgatható hátsó szárny által szerzett sebességkülönséggel előzte meg Massát a hatodik helyért.
47. kör: Hamilton két tizeddel csökkentette hátrányát, de ennek nincs már nagy jelentősége.
46. kör: Vettel előnye nem változott jelentősen, úgy tűnik, Hamilton megelégedett a második hellyel. Alonso menekül, 1:29.608!
45. kör: Vettel már 11.5 mp-cel vezet, közben Webber 1:29.686-ra javította a futamcsúcsot.
44. kör: Vettel előnye 10.1 mp, eldőlni látszik az első verseny! Webber megérkezett Alonso nyakára, nagy harc lesz a negyedik helyért..
43. kör: Alonso is meglátogatta csapatát, simán visszajött Webber elé.
42. kör: Alonso megérkezett Webber mögé, aki a boxba hajtott harmadik kerékcseréjére.
41. kör: Vettel válaszolt a britnek, 9.4 mp-re növelte a különbséget.
40. kör: Hamilton újabb hét tizedet "adott" a világbajnoknak, aki valószínűleg már spórol az autójával. Perez 1:29.962!
39. kör: Hamilton váratlanul felgyorsult, 9.4 mp-re csökkentette hátrányát.
38. kör: Vettel előnye 12.0 mp, Webber pedig a harmadik Alonso és Petrov előtt.
37. kör: Vettel, Hamilton és Petrov is a boxban járt kerékcserén.
36. kör: Érdekes, Hamilton két tizeddel csökkentette hátrányát.
35. kör: Vettel már 12.4 mp-cel vezet.
34. kör: Hamilton megzavarodott, már 12.2 mp-cel marad el Vetteltől. A brit autójának fenéklemeze folyamatosan súrolja az aszfaltot, ez a lassúság oka.
33. kör: Hamilton nagyot hibázott, elhagyta az ideális ívet, 11.5 mp-re nőtt a hátránya.
32. kör: Hamilton két tizeddel csökkentette hátrányát, de jelen pillanatban nincs esélye a győzelemre. Persze bármikor jöhet egy műszaki vagy vezetői hiba. Massa is a boxba ment kerékcserére. Alonso 1:30.081!
31. kör: Vettel most csak egy tizedet adott Hamiltonnak.
30. kör: Vettel előnye már 9.0 mp. Alonso 1:30.097!
29. kör: Vettel 8.5 mp-re növelte előnyét. Barrichello is áthajtásos büntetést kapott.
28. kör: Vettel és Hamilton között immár 7.4 mp a különbség, Alonso másodszor járt kerékcserén.
27. kör: Vettel előnye 7.3 mp, Webber ismét a boxban.
26. kör: Button már a hetedik, simán megelőzte Kobajasit.
25. kör: Hamilton hét tizedet hozott Vettelen. A versenyfelügyelőség vizsgálja Barrichello manőverét.
24. kör: Vettel már 7.9 mp-cel vezet. Rosberg is feladta az Ausztrál Nagydíjat, gyorsan búcsúzott a két Mercedes.
23. kör: Vettel előnye már 7.3 mp. Michael Schumacher befejezte a versenyt! Barrichello a nyolcadik helyért támadta Rosberget, de jobbról nekiment a németnek. Egyértelműen a brazil volt a hibás.
22. kör: A top10 sorrendje: Vettel, Hamilton, Webber, Petrov, Alonso, Massa, Perez, Rosberg, Kobajasi, Barrichello. Button a 12., Schumacher a 20.
21. kör: Újabb két tizeddel nőtt Vettel előnye (7.0 mp)
20. kör: Vettel három tizedet "adott" a brit riválisnak, már 6.8 mp-cel vezet. Button kerékcserén járt.
19. kör: Vettel 1:31.810, Hamilton 1:31.823.
18. kör: Vettel 1:30.800, előnye 6.5 mp! Button letöltötte büntetését.
17. kör: Hamilton a boxban, csak Vettel mögé tért vissza. Petrov is csapatánál járt.
16. kör: Hamilton és Vettel között 22.2 mp a különbség.
15. kör: Vettel kerékcserén járt. Button áthajtásos büntetést kapott!
14. kör: Vettel látványosan lelassult, előnye 1.5 mp-re csökkent. Button a "menekülőutat" használva előzte Massát, ezt vizsgálja a versenyfelügyelőség.
13. kör: Vettel előnye 2.7 mp. Alonso is meglátogatta csapatát friss abroncsokért.
12. kör: Button végre elment Massa mellett, majd Alonso is ugyanígy tett. Webber a boxban járt kerékcserén, így Petrov a harmadik.
11. kör: Vettel öt tizedet "adott" a britnek. Az újonc Maldonado az első kieső.
10. kör: Hamilton már csak 2.2 mp-re jár Vetteltől. Massa feltartja Buttont, így megérkezett a duóra Alonso.
9. kör: Hamilton 1:32.310, ezzel 2.8 mp-re csökkentette hátrányát.
8. kör: Fodult a kocka, Hamiltoné az első és második szektor, Vettelé a harmadik. Maradt a 3.1 mp-es különbség.
7. kör: Ismét csökkent a tavalyi világbajnok előnye (3.1 mp), Vettel az első, míg Hamilton a második és harmadik szektorban volt gyorsabb.
6. kör: Gyorsan jött Vettel válasza, 1:32.342, előnye 3.3 mp.
5. kör: Némi meglepetésre Hamilton megdöntötte Vettel eddigi versenycsúcsát, három tizedet hozott a német versenyzőn.
4. kör: Vettel újabb két tizeddel növelte előnyét, míg Button előbb-utóbb mindenképpen előzni akarja Massát.
3. kör: Vettel előnye már 3.2 mp, remekülp kezdett a címvédő. Alonso megelőzte Kobajasit, míg Button támadja Massát.
2. kör: Alguersuari és Schumacher a boxban járt kerékcserén.
1. kör: Petrov feljött a negyedik helyre, mögötte Massa, Button, Rosberg, Kobajasi és Alonso következett. A kétszeres világbajnok spanyol klasszis sokat veszített a rajt után.
RAJT: Vettel könnyedén eljött, megőrizte első helyét, míg Hamilton kivédte Webber halovány támadását. Vagyis nem változott a legjobbak sorrendje az időmérőhöz képest.
8:00 ó.: A címvédő Vettel indul az élről, mögüle Hamilton, Weber, Button és Alonso rajtol.
7:45 ó.: Egy perces gyászszünetet tartottak a Japánban történt természeti katasztrófa áldozataira emlékezve.
7:40 ó.: A versenyzők teljesítették az installációs kört, valamennyien optimnistán várják a rajtot.
7:25 ó.: A Lotus Renault orosz versenyzőjét tavaly sokszor bírálták hibáiért, de úgy tűnik, a téli szünet jót tett a felkészültségének. Vitalij Petrov ugyanis a hatodik helyről indulhat, ez F1-es pályafutása legjobb eredménye.
"Pedig hatalmas volt rajtam a nyomás a Q3-ban, ugyanis csak egyszer próbálkozhattam, az edzés legvégén. Nem volt újabb esélyem, örülök annak, hogy ennek ellenére jó helyet csíptem meg! Az autóm már a kvalifikáció elején kiváló volt, utána pedig folyamatosan javítottunk a beállításokon."
7.05 ó.: Ki ismerhetné jobban a Red Bull idei autójának "képességeit", mint a csapatfőnök Christian Horner? De még a fiatal szakembert is meglepte, hogy a tavalyi világbajnok Sebastian Vettel hatalmas fölénnyel nyerte szombaton az időmérőt.
"Igen, meglepett a különbség, 0.8 mp. Most próbáltuk először ki teli tankkal a kocsit, így mi sem tudtuk, mire számíthatunk. Sebastian két parádés gyors kört teljesített. Fenomenális teljesítményt nyújtott" - jelentette ki Horner.
6:50 ó.: A téli teszteket teljesen kihagyó Hispania Racing Team csak szombatra állította össze mindkét autóját, nem csoda, hogy a Q1-ben egyik versenyzője sem került a 107 százalék alá. A csapat azt kérte a versenyfelügyelőktől, hogy mégis engedélyezze Vitantonio Liuzzi és Narain Karthikeyan vasárnapi rajthoz állását, de a beadványt elutasították az illetékesek. Így Melbourne-ben csak 22-en indulhatnak a versenyen.
6:40 ó.: A szombati időmérő edzés után a versenyfelügyelők három pilótát figyelmeztettek, valamennyiük feltartotta egyik társát a kvalifikáció során. Lewis Hamilton és Nico Rosberg a Q2-ben vétett a szabályok ellen, akadályozta Vitalij Petrovot és Sergio Perezt. Michael Schumacher a Q1-ben Nick Heidfelddel szemben szabálytalankodott. Johnny Herbert, a korábbi F1-es versenyző döntött úgy a versenyfelügyelet nevében, hogy most nincs szükség arra, hogy a vétekeseket hátrébb sorolják a rajtrácson.
6:30 ó.: KÖSZÖNTJÜK KEDVES OLVASÓINKAT, MEGKEZDJÜK ÉLŐ KÖZVETÍTÉSÜNKET A 62. FORMULA-1-ES VILÁGBAJNOKSÁG ELSŐ FUTAMÁRÓL! A VERSENY MAGYAR IDŐ SZERINT REGGEL 8 ÓRAKOR INDUL.