A Balatonring Team keddi budapesti sajtótájékoztatójára Talmácsi Gábor a vadonatúj motor nyergében érkezett a Gresham Palota Andrássy termébe, a jelenlévő mintegy száz újságíró pedig tapsviharral fogadta. Hiába, töretlen a népszerűsége. Talma széles vigyorral az arcán tűrte a szűnni nem akaró vakuzáport, nem kímélték a fotósok.
„Nagyszerű lehetőséget kaptam, újra dicsőséget szeretnék szerezni a hazámnak – mondta Talmácsi. – Köszönöm a szponzoroknak, hogy mellém álltak. A teszteken eddig jól szerepeltem, bizakodva várom az idénynyitót. Meg kell szoknom az új motort, ez egy száz kilós, száztíz lóerős gép, nem játékszer. Remélem, a versenyzői tapasztalatom elegendő ahhoz, hogy ezzel a motorral újra felérjek a csúcsra.”
Teljes támogatást élvez 2009-ben Talmácsi Gábor, aki a financiális gondok elhárítása után már csak a motorozásra koncentrálhat. Az Aprilia RSA 250 GP 2009 nyergében az első öt hely valamelyikének a megszerzése a cél, de Talma titkon már az első negyedliteres évében világbajnoki címről álmodik.
A Grupo Milton 1,4-1,5 millió euróval, a Sedesa pedig 400 ezer euróval támogatja a nyolcadliteresek mezőnyében 2007-ben vb-címet szerző magyar motorost.
A teljes mezőny figyelembe véve hat pilóta rendelkezik gyári Aprilia motorral, közülük háromnak van két versenygépe. Talmácsi lehet a negyedik.
Az első két futamon, Katarban (április 12.) és Japánban (április 26.) még egy géppel kell vitézkednie, a harmadikon, a május 3-i Spanyol Nagydíjon, Jerezben már meglesz a második is.