Nagyszerűen folytatódott Talmácsi számára a jerezi tesztelés, hiszen nemcsak a magyar versenyző érezte remekül magát új motorján, de a körülmények is adottak voltak. Az aszfalt hőmérséklete huszonegy, míg a levegőé tizenhat fok volt és a kisebb széllökésektől eltekintve tökéletes volt az időjárás.
A tegnapi naphoz képest a motor beállításain is sikerült finomítani, és ennek, no és persze a magyar pilóta kiváló formájának köszönhetően a tegnapi eredményhez képest egy másodpercet sikerült faragni az idejéből.
Talmácsi a második napon a kipörgésgátlót kevesebbet használta, valamint többet csúsztatta a motort, amely a 2007-es év 125 köbcentis kategóriájának világbajnokának bevallása szerint is hosszú távon a versenyek kimenetele szempontjából fontos taktikai eszköz lehet.
„Kifejezetten jó formában voltam a második napon, szerencsére az időjárás is segítségünkre volt. A motor beállításai egyre jobbak, és ennek köszönhetően én is jobban érzem a 250 köbcentis motor nyújtotta lehetőségeket, amiket igyekszem maximálisan kihasználni” – mondta a tesztelés után Talmácsi Gábor.
„A kezem a féktávok miatt sajnos a mai nap végére is eléggé elfáradt, így ismét jelentkeztem dr. Claudio Costánál. Mindent egybe vetve: a jelenlegi harmadik helyezésem tovább erősít abban, hogy jó úton járunk. Most elsősorban arra törekszünk, hogy megtaláljuk a számomra legmegfelelőbb beállításokat”- zárt mondandóját a világbajnok.
A tesztelésen ezúttal is Alvaro Bautista teljesítette leggyorsabban a jerezi pályát, és bizony ő is jelentősen megjavította egy nappal korábbi eredményét, pontosabban mintegy hét tizedmásodperccel. A negyedliteres kategória világbajnoki címére is esélyes spanyol bő fél másodperccel előzte meg a második időt teljesítő Hirosi Aojamát, és hét tizeddel Talmát.