Szalay Dél-Amerikát is meghódítaná

Szerző: shLétrehozva: 2008. november 21. 13:56
A Szalay Dakar Team a 2009-es Dakar Raliról tartott sajtótájékoztatóján ismertette terveit a megújuló versennyel kapcsolatban. A Szalay Balázs-Bunkoczi László kettős és versenykamionjuk is rajthoz áll, melyet ismét Darázsi Zsolt vezet, aki szintúgy nagy tapasztalattal rendelkezik a tereprali csúcsversenyén. Ám ezúttal szinte minden ismeretlen lesz. A környezet, az évszak – Dél-Amerikában januárban nyár van – és a körülmények is teljesen megváltoztak. A csapat felállásáról már nem is beszélve: Bahor Bea személyében az első magyar női tereprali versenyző is debütál Argentínában és Chilében.


A harmincéves Dakar Rali történetében idén először terrorfenyegetettség miatt törölni kellett az egész versenyt, így a jövő januári megméretést teljesen át kellett terveznie a szervezőknek. A helyszín a jól megszokott afrikai táj helyett Argentína és Chile lesz.

A körülmények tehát mindenkinek ismeretlenek lesznek, és ez esélyt kínál arra, hogy jobban meg lehessen szorítani az év nagy részében Afrikában tesztelő gyári csapatokat. A 9500 km hosszú távból 5652 km lesz mért szakasz. A változatosságra pedig senkinek sem lehet majd panasza.

150 km-es dűnesortól kezdve – melyet a szervezők nem tudtak egy nap alatt teljesíteni – 3000 méter feletti sziklás részeken át a 45-50 Celsius fokos hőségig lesz minden. A ritka levegőre készülve a motorba speciális érzékelőket is építettek, melyek optimalizálják a motorba kerülő levegő mennyiségét.

A Szalay Dakar Team felállása is megváltozott. Az idei verseny elmaradása jelentős anyagi veszteséget okozott a csapatnak, melyet nehéz volt kigazdálkodni. Ezért az eddigi három helyett két kamionnal utazik a csapat. Újdonság lesz viszont, hogy két autót is indít a csapat.

A régi Antarát egy horvát páros fogja vezetni, melyet szintén a két kamion hat szerelője szervizel. Jövőre lehetőség szerint már 3-4 versenyautó indítását is tervezi a csapat.

A megméretés ugyan csak január 3-án indul, ám a versenygépeket már vasárnap hajóra kell tenni Franciaországban. Így a múlt héten kapott új motor tesztelésére már nem maradt túl sok idő.

Reméljük, a technika ördöge idén elkerüli a csapatot. Mint tette azt a 2008-as esztendő legnagyobb autós versenyén is, a Magyarországon és Romániában rendezett Közép-Európa Ralin is.

A Szalay-Bunkoczi páros mellett másik két magyar autós egység indul még Dél-Amerikában. A Palik László-Darázsi Gábor (Nissan), illetve a Liszi László-Rack György (Mitsubishi) páros.

A kamionosok mezőnyében Darázsi Zsolt (MAN) vezette kamion mellett Szaller Zoltán (MAN) lesz a másik magyar résztvevő, míg egyetlen motorosunk Dézsi János (KTM) lesz.

Az előző években népesebb volt a magyar csapat, ám a távoli helyszín és a gazdasági válság több egység indulását is megakadályozta.

SZALAY BALÁZS: CÉL A GYŐZELEM!
-Mi változott az autón az elmúlt évekhez képest?
- Új felfüggesztést kapott a versenygép, mindegyik kerék teljesen függetlenül rugózik - mondta el a SportHirado.hu-nak Szalay Balázs. - De a legnagyobb újítás a motor, melyet az előző héten kaptunk a General Motors amerikai gyárából.
-Mennyivel tud többet ez a csomag, mint a tavalyi?
- A motor sokkal erősebb és nyomatékosabb, de pontos adatokat nem mondhatok. Az mindenesetre biztató, hogy az amerikai gyári Hummer csapat is ugyanezekkel az erőforrásokkal vág neki a versenynek.
-Ezek után mi a cél, van-e valamilyen konkrét elvárás a csapattal szemben?
- Egyértelműen a győzelem a cél! Jubileumi versenyemen végre már a győzelem ízét is szeretném megismerni.
-És a realitás mit mondat önnel?
- A gyári csapatokat nehéz lesz megszorítani, ám a magyarok között mindenképpen az élen szeretnénk végezni.
 
AJÁNLOTT OLDALAK
 » love.hu
 » ingatlanok.hu
 » book.hu
 » Utasbiztosítás a Biztosítók.hu-n
 » biztositok.hu
 » data.hu