A harmincéves Dakar Rali történetében idén először terrorfenyegetettség miatt törölni kellett az egész versenyt, így a jövő januári megméretést teljesen át kellett terveznie a szervezőknek. A helyszín a jól megszokott afrikai táj helyett Argentína és Chile lesz.
A körülmények tehát mindenkinek ismeretlenek lesznek, és ez esélyt kínál arra, hogy jobban meg lehessen szorítani az év nagy részében Afrikában tesztelő gyári csapatokat. A 9500 km hosszú távból 5652 km lesz mért szakasz. A változatosságra pedig senkinek sem lehet majd panasza.
150 km-es dűnesortól kezdve – melyet a szervezők nem tudtak egy nap alatt teljesíteni – 3000 méter feletti sziklás részeken át a 45-50 Celsius fokos hőségig lesz minden. A ritka levegőre készülve a motorba speciális érzékelőket is építettek, melyek optimalizálják a motorba kerülő levegő mennyiségét.
A Szalay Dakar Team felállása is megváltozott. Az idei verseny elmaradása jelentős anyagi veszteséget okozott a csapatnak, melyet nehéz volt kigazdálkodni. Ezért az eddigi három helyett két kamionnal utazik a csapat. Újdonság lesz viszont, hogy két autót is indít a csapat.
A régi Antarát egy horvát páros fogja vezetni, melyet szintén a két kamion hat szerelője szervizel. Jövőre lehetőség szerint már 3-4 versenyautó indítását is tervezi a csapat.
A megméretés ugyan csak január 3-án indul, ám a versenygépeket már vasárnap hajóra kell tenni Franciaországban. Így a múlt héten kapott új motor tesztelésére már nem maradt túl sok idő.
Reméljük, a technika ördöge idén elkerüli a csapatot. Mint tette azt a 2008-as esztendő legnagyobb autós versenyén is, a Magyarországon és Romániában rendezett Közép-Európa Ralin is.
A Szalay-Bunkoczi páros mellett másik két magyar autós egység indul még Dél-Amerikában. A Palik László-Darázsi Gábor (Nissan), illetve a Liszi László-Rack György (Mitsubishi) páros.
A kamionosok mezőnyében Darázsi Zsolt (MAN) vezette kamion mellett Szaller Zoltán (MAN) lesz a másik magyar résztvevő, míg egyetlen motorosunk Dézsi János (KTM) lesz.
Az előző években népesebb volt a magyar csapat, ám a távoli helyszín és a gazdasági válság több egység indulását is megakadályozta.