Nagyszerűen rajtolt Alvaro Bautista, és Alex Debon is, azonban a legjobb startot Roberto Locatelli mutatta be, hiszen az olasz a tizenegyedik pozícióból vághatott neki a versenynek, és egészen a harmadikig kapaszkodott fel.
A jó kezdet ellenére mégsem sikerült a Gilera versenyzőjének jól a verseny, hiszen hamar kiesett.
Néhány kör után három pilóta szakadt el a mezőnytől, Alvaro Bautista, Hector Barbera, és Marco Simoncelli. A trió annyira el tudott húzni a többiektől, hogy tizenhárom körrel a vége előtt már hat másodperccel vezetett Alex Debon és a a további riválisok előtt.
Eközben a verseny egyetlen magyarja, Tóth Imre visszaesett az utolsó, azaz a huszadik helyre, sőt ki is esett a versenyből Barbera csapattársa.
Hat körrel a vége előtt aztán már csak Bautistának és Simoncellinek volt esélye a győzelemre, hiszen Barbera valamiért lelassult és leszakadt.
Eközben a világbajnoki pontversenyben vezető Mika Kallio Thomas Lüthivel versenyzett az ötödik helyért, amikor a finn motorja megadta magát, így ki kellett állnia.
Az utolsó kör hozta a legnagyobb izgalmakat. Néhány kanyarral a vége előtt még úgy tűnt, Bautista simán nyeri a futamot, de ekkor hibázott, így olasz vetélytársa megelőzte, és meg is nyerte a versenyt.
A világbajnoki pontverseny szorosabbá vált, hiszen Mika Kallio mögé feljött Simoncelli, és már csak három pont a hátránya a finn mögött.
1. Marco Simoncelli | olasz | Gilera | 41:01,859 perc |
2. Alvaro Bautista | spanyol | Aprilia | 41:01,898 |
3. Hector Barbera | spanyol | Aprilia | 41:13,150 |
4. Alex Debon | spanyol | Aprilia | 41:23,232 |
5. Thomas Lühti | svájci | Aprilia | 41:28,480 |
6. Mattia Pasini | olasz | Aprilia | 41:28,579 |
7. Hiroshi Aoyama | japán | KTM | 41:37,677 |
8. Hector Faubel | spanyol | Aprilia | 41:38,180 |
9. Julian Simon | spanyol | KTM | 41:38,823 |
10. Lukas Pesek | cseh | Aprilia | 41:43,096 |