Talmácsi Gábor a tavalyi szezonban elért történelmi világbajnoki címét követően az idei esztendőben keményen küzdve üldözi riválisait, azonban alkalomról alkalomra hátráltató tényezők írják át terveit.
Eleinte technikai problémákkal küzdött, majd miután ezeken túllendült az Aprilia egyszerűen nem tudta felvenni a versenyt az élmezőnnyel. Mikor végre úgy tűnt feltámad Talmácsi, egy-egy vezetési hiba csúszott be, két hete pedig az indianapolisi futam első időmérőjén a kézfejében lévő sajkacsontja nyílt szét.
Mintha minden a magyar címvédése ellen dolgozna, ugyanakkor az egyes számú gép tulajdonosa a legkeményebb helyzetekben is tanúbizonyságot tett küzdőszelleméről és képességeiről.
A pénteki edzéseken kézfeje jelentősen hátráltatta, a Motegi futamtól való távolmaradáson gondolkoztak menedzserével Stefano Favaróval, ám végül a parádés ötödik hely a második időfutamon mindenkit meggyőzött érdemes rajthoz állni vasárnap.
A verseny előtt az esőt sem zárták ki az időjósok, végül száraz aszfalton körözhetett a mezőny és ahogy a nyolcadlitereseknél megszokhattuk hatalmas küzdelem zajlott. Alig rajtoltak el a versenyzők, máris tömegbukás borzolta a kedélyeket, hatan – köztük Andrea Iannone és Pol Espargaro – az első kört sem tudták teljesíteni.
Talmácsit ezúttal elkerülte a balszerencse és a vártnál lényegesen jobb tempót diktálva a győzelemre esélyesek között haladt. A körök múlásával egy hármas csoport formálódott, a pontverseny éllovasa és az első helyről rajtoló Mike Di Meglio, az utóbbi időben csúcsformában száguldó Stefan Bradl és a magyar részvételével.
A trió előnye lassan növekedett, az üldözők időről időre megközelítették őket, ám utolérni képtelenek voltak őket, Talmácsi sérülten emberfeletti módon motorozva tartotta a tempót. Az utolsó körre fordultak a versenyzők, a győztes személyére pedig még mindig közel sem kaptunk választ.
Végül a német Bradl bírta legjobban a hajrát, megelőzve Di Megliót megnyerte a Japán Nagydíjat. A világbajnok legyőzve saját magát és a kétkedőket a kitűnő harmadik helyen zárt és életben tartotta címvédési esélyeit.
A pontversenyben 212 pontjával továbbra is a francia vezet, 36-tal Simone Corsi előtt, Bradl megelőzve Talmácsit 167 pontos, a magyar 165-tel áll, amikor már csak három futam van hátra. Nehéz a helyzet hazai szempontból, ám korántsem reménytelen.
1. | Stefan BRADL | német | Aprilia | 39:57.228 | |
2. | Mike DI MEGLIO | francia | Derbi | 39:57.379 | 0.151 |
3. | TALMÁCSI Gábor | magyar | Aprilia | 39:57.509 | 0.281 |
4. | Joan OLIVE | spanyol | Derbi | 40:03.173 | 5.945 |
5. | Nicolas TEROL | spanyol | Aprilia | 40:03.300 | 6.072 |
6. | Sandro CORTESE | német | Aprilia | 40:03.363 | 6.135 |
7. | Simone CORSI | olasz | Aprilia | 40:03.683 | 6.455 |
8. | Scott REDDING | brit | Aprilia | 40:22.621 | 25.393 |
9. | Sergio GADEA | spanyol | Aprilia | 40:22.765 | 25.537 |
10. | Danny WEBB | brit | Aprilia | 40:23.420 | 26.192 |