Rövid pihenés után Makai még az edzés előtt találkozott Butch Millerrel, a csapat versenyigazgatójával, aki stílusosan saját motorhome-jába fogadta a hódmezővásárhelyi autóversenyzőt, hogy a kétnapos programról egyeztessenek.
Néhány szóban a rutinos szakember elmesélte Gyurinak a versennyel, és a rendezéssel kapcsolatos fontos tudnivalókat. Majd Butch Miller körbevitte Gyurit a versenypályán, és az ideális vonalvezetést ismertette.
Tudni kell, hogy szinte minden amerikai NASCAR pálya más, és más. Mind méretben, mind hosszúságban eltérnek, és mivel Gyuri élete első éjszakai futamán fog indulni, minden részlet nagyon fontos. Mint például az is, hogy Gyuri saját sisakja, mint kiderült nem alkalmas az esti versenyhez, mert a fényszűrője túl sötét, így Butch Miller a saját féltve őrzött fekete sisakját adta Gyurinak.
Az edzés este 6-kor kezdődött, miután az ülést, a fékeket, és a rugózást, és minden szükséges beállítást Gyurira szabtak. A csapatok 3 órát kaptak, így este 9 után végeztek az edzéssel. Gyuri mintegy 80 körön keresztül tesztelte az autót, és a pályát. Sok részleten kellett változtatni, szinte az egész autót kicserélték a három óra alatt.
Butch Miller meg volt elégedve Gyuri első köreivel, bár azt tudni kell, ilyenkor egy speciális chip-et helyeznek el minden autóban, amely nem engedi túlzottan szabadjára a lóerőket, ezzel védik a versenyzőket, hogy ne a sebességet, inkább az egyéb műszaki beállításokat teszteljék.
Mivel a rövid pályán egyszerre több versenyző is gyakorolhat, sokszor igazi küzdelemnek nézett ki az edzés. Természetesen az amerikai pilóták érdeklődve fogadták az első külföldit a pályán, és meglepve tapasztalhatták, hogy Gyuri minden mozdulata kellően bizonyította, hogy itt a helye.
A rádión keresztül angolul elhangzó utasításokat, még egy magyar hang is megerősítette, így Gyuri nem hibázhatott csak azért, mert esetleg nem értett valamit. Menedzsere és Butch Miller két nyelven adták az utasításokat, így az amerikaiak, akik a csatornát hallgatták igazi kódnyelvnek tartották a Green Light Racing kommunikációját, még vicceltek is vele, hogy így könnyű, ha senki nem érti, miért száguld máshogy a magyar fiú.
Mindenesetre a 28 fokos melegben Makai György megfelelően mutatkozott be, és a csapat bizakodva várja a verseny napját. 27-én reggel 11:00 kor érkezik minden csapat a helyszínre, ahol a felkészülés után 12:30 kor kell a pilóta és csapatvezető találkozóra, és eligazításra menni.
Az ASA-sorozat vezetésének felkérésére Makainak ezelőtt már interjút kell adnia a helyi rádiónak, és a helyi hírportálnak. Természetesen a legfontosabb hír, hogy külföldi versenyzője lett a versenysorozatnak, ami itt óriási szenzációnak számít.
13:00-15:00 óra között még edzhetnek egyet a csapatok, majd 16:00 kor lesz a kétkörös kvalifikáció, amikor is kiderül, végül Gyuri honnan indulhat. A versenyre 29 csapat nevezett, ami azt jelenti, hogy teltházas futamot rendeznek.
A kvalifikácó után még a gumikat tesztelhetik a pilóták, majd 17:00 kor hangzik el az amerikai himnusz, amely után két kisebb kategóriás helyi verseny és showműsor lesz, majd autóbemutatók, végül a versenyzők bemutatása szerepel a programban.
Este 9:30-kor kezdődik az örült 100 körös száguldás, a Florida 100 a New Smyrna Speedway-en.
„Nagyon sok élmény ért a mai napon, szinte egy percem sem volt, még enni is elfelejtettem. Végül a csapat kamionjában este nyolckor ettem egy hot dogot. A szervezés hihetetlenül profi, itt minden versenyre úgy készülnek, mintha a világ legnagyobb sporteseménye kezdődne éppen. Mindenki tudja a dolgát, a szervezők kedvesek, készségesek, és segítőkészek. Minden a biztonságról szól. Külön felhívták a figyelmemet a szabályok pontos betartására, és a kommunikáció fontosságára – hangsúlyozta Makai.
„Az autóm egyelőre nem az igazi, holnap még sokat fognak rajta állítani, más vezetési stílusban kell nyomnom a pedált, így az első edzőkörökben csak a technikai részletekkel tudtam foglalkozni, utána vettem csak észre, hogy a floridai Speedway-en repülök körbe más fiatal őrült pilótákkal együtt. Nem tudom elmondani milyen érzés itt lenni, és készülni a versenyre.
A magyar fiatalember hozzátette, Butch Miller borzasztóan rendes vele, és türelmesen minden részletet többször is elmagyaráz neki.
„A többi pilóta itt nőtt fel ilyen autókat gyűrnek ilyen pályákon évek óta, nekem meg van pár órám, hogy beletanuljak az egész rendszerbe és alkalmazkodjak a környezethez. Boldog vagyok, hogy itt lehetek, és köszönöm mindazoknak, akik ehhez hozzásegítettek. Nem hitték el nekem, hogy már a www.nascar.hu weboldal is létezik otthon, és a csapat marketing igazgatója, Shawn Stewart mindenkinek dicsekedett, hogy Magyarországon mennyi hír jelent meg. Igaz ő nyáron ellátogatott Budapestre, és az ő szakmai és emberi hozzáállása is kellett ahhoz, hogy most itt lehessek.”
„Alig pár hónap telt el azóta, hogy idén februárban meghívtak a Daytona 500 jubileumi futamára, és most pár hónappal később már licenccel rendelkező versenyzőként egy NASCAR late modellben ülhetek. Hihetetlen! Holnap a versenyen bizonyítani szeretném, hogy volt értelme a sok háttérmunkának, amit amerikai menedzserem és otthoni szponzoraim alkottak. Nekem most az a feladatom, hogy végigmenjek a 100 körös versenyen. Butch Miller nyugalomra és higgadtságra intett, azt kérte, hogy ne akarjam megnyerni a versenyt, mert nem ez a feladat, csak tanulni jöttem, belekóstolni ebbe az életformába, és elkezdeni a jövőt építeni, amihez majd sok ilyen versenylehetőségre lesz még szükségem."
A hétvégén Floridában egy magyar fiú történelmet ír…