A két szövetség már hónapok óta vitázik a jövő évi „törvénykönyvön”, de eddig csak a szócséplésben jeleskedett az FIA és a FOTA. A sportág irányítói ragaszkodtak az elképzelésekhez, elsősorban Mosley kötötte az ebet a karóhoz, szinte gondolni sem akart arra, hogy engedjen az istállók követeléseinek.
A csapatok pedig a saját igazukat hangoztatták, állították, végső esetben egy ellensorozatot indítanak. A több száz milliós büdzsével dolgozó F-1-es vállalkozások ugyanis elfogadhatatlannak tartják a 40 millió fontos költségvetési határt, amelyért cserébe engedményeket kapnának a technikai szabályzatban.
Június 12-ig aztán valamennyi csapat benyújtotta nevezését, de a FOTA-tagok valamennyien feltételes módban jelentkeztek. Azóta is zajlottak a tárgyalások az FIA-val, de szinte teljesen eredmény nélkül. Péntekig el kellene fogadni a részvételt szabályozó új egyezményt, de Mosley szerint erre nincs esély.
„Hosszú vita kezdődne, ha most el kezdenénk tárgyalni az 1998-as Concorde-szerződés módosításáról. Erre most nincs időnk, péntekig választ kell adnunk a 2010-re jelentkező új csapatoknak – idézte Mosley-t az autosport.com. – Azt ajánljuk, hogy most valamennyi érintett fogadja el alapnak az 1998-as megállapodást, majd később annak védelmében tárgyaljunk az új szerződésről. Nem okozhat problémát a néhány hetes vagy hónapos csúszás, hiszen több, mint tíz éve működünk az előző Condorde-szerződés alapján”.
Max Mosley úgy véli, támogatható a FOTA elképzelése, amely szerint egy független könnyvizsgáló cég ellenőrizné a költségvetési sapka betartását. Az elnök szerint az FIA már korábban is ezt javasolta. A 40 milliós határt pedig „csak” tárgyalási alapnak tartaná, amelyen a következő hetekben módosíthatnának.
„Alapvető gond, hogy a FOTA egyszer sem mondott konkrét számot. A csapatoknak ugyanis tudniuk kell, mihez tartsák magukat” – jegyezte meg Mosley.
A csapatok érdekvédelmi szervezete eddig azt hangoztatta, hogy a technikai engedmények miatt a költségvetési sapka bevezetésével egy kétlépcsős, eltérő szabályozású sorozat indulna. Az FIA-főnök azonban ezt tagadja, sőt elárulta, nem lesz eltérő az elbírálás. A három új belépőt (spanyol Campos Grand Prix, a brit Manor és az amerikai US F1) motorral ellátó Cosworth-ra az idő rövidsége miatt a 2006-as szabályok lesznek érvényesek, ez az egyedüli könnyítés.
Mosley hajlik az F-1-es kompromisszumra
Szerző: shLétrehozva: 2009. június 17. 16:17
A Nemzetközi Automobil-szövetség élén álló Max Mosley egyre inkább hajlik a kompromisszumra, de bizonyos feltételekhez köti a megállapodást a Formula-1-es csapatok érdekvédelmi szervezetével. Az FIA-főnök nem enged a pénteki határidőből, a FOTA tagjainak a Brit Nagydíj első napjáig kell elfogadniuk a 2010-es világbajnokság szabályait, ellenkező esetben még a „kizárás” sem elképzelhetetlen.
FRISS SPORTHÍREK A FACEBOOKON IS