Hamiltonnak amúgy sem volt jó napja, lévén a helyi közönség még mindig nem felejtette el tavalyelőtti vitáit Fernando Alonsóval. Ezért a drukkerek jó része fütyült, amikor meglátta a McLaren sztárját, bármikor is ment ki a pályára.
A BBC ismételt térhódítása miatt az ITV ugyan 2009-től ismét nem közvetít versenyt, de James Allen azért elutazott Barcelonába, hogy testközelből figyelje a csapatok felkészülését, az utolsó kollektív tesztet. Tapasztalatait meg is osztotta saját blogján, és ennek alapján véli úgy, a McLarennél nem mennek jól a dolgok. Tény, Kovalainen hétfőn utolsó, míg kedden kilencedik lett, csak Sebastien Bourdais-t előzte meg.
A szakértő úgy érzi, a Ferrari, a Toyota, a BMW és a Renault is a McLaren előtt jár.
„Most jöttem haza Barcelából és azt gondolom, nagyszerű szezon vár ránk, amely teljesen különbözik majd a legutóbbi két évtől, a amikor a Ferrari és a McLaren harcolt a sikerekért. Az eddigi teszttapasztalatok azt sugallják, a McLarennek ha nem is egy hatalmas hegyet, de mindenképpen egy magas dombot kell megmásznia ahhoz, hogy sikeres legyen. Eközben a Ferrari, a BMW és a Toyota is roppant erősnek tűnik, vannak akik azt mondják, egyformán erősek” – írta James Allen.
Az F-1-es szakértő meg is nevezte a szezon elején esélyeseit, valamennyien az említett és dicsért csapatokat erősítik.
„Ha a teszteken produkált teljesítmények ismétlődnek, mint az elmúlt években, akkor Kubica, Heidfeld, Räikkönen, Massa, Trulli és Glock harcolhat majd a győzelmekért és a dobogós helyezésekért. Arra sem kell majd sokat várni, hogy Alonso csatlakozzon a legjobbakhoz. A Renault ugyanis már ezen a héten is sokat javult az új vezetőszárnnyal és padlólemez-részekkel. Hátrányból kezdtek, még most is van lemaradásuk, de gyorsan zárkóznak a legjobbakhoz” – tette hozzá James Allen.
A szakértők már korábban is kongatták a harangot a McLarennel kapcsolatban, azt állították, elhibázott a hátsószárny kialakítása, ezért nem éri el az MP4-24 a legjobbak szintjét. A wokingiak a barcelonai tesztelésen már új megoldást próbálgatnak és hangoztatják, nem olyan nagy a hátrányuk, ráadásul ezekben a napokban a hosszú távú tesztre összpontosítanak, nem a gyors köridők hajszolására.
Kimi Räikkönen 2006-ig szerepelt a McLarennél, mostanában már a Ferrari versenyzőként figyeli a csapatot.
„Nem tudom, hogy milyen problémákkal küszködnek, és azt sem sejtem, mire figyelnek a mostani teszten. Majd Melbourne-ben meglátjuk, mi is a helyzet. De egyértelmű: a McLaren most lassabb, mint a tavaly téli gyakorlásokon. Ez viszont még nem jelenti azt, hogy az első futamon is lassú lesz az autó”.
1. | Jenson Button | Nagy-Britannia | Brawn GP | 1:19,127 | 124 |
2. | Felipe Massa | Brazília | Ferrari | 1:20,168 | 109 |
3. | Robert Kubica | Lengyelország | BMW-Sauber | 1:20,217 | 109 |
4. | Timo Glock | Németország | Toyota | 1:20,410 | 99 |
5. | Fernando Alonso | Spanyolország | Renault | 1:20,863 | 107 |
6. | Sebastian Vettel | Németország | Red Bull-Renault | 1:21,165 | 102 |
7. | Nico Rosberg | Németország | Williams-Toyota | 1:21,324 | 89 |
8. | Giancarlo Fisichella | Olaszország | Force India-Mercedes | 1:21,545 | 97 |
9. | Sebastien Buemi | Svájc | Toro Rosso-Ferrari | 1:21,569 | 140 |
10. | Lewis Hamilton | Nagy-Britannia | McLaren-Mercedes | 1:21,657 | 82 |