A SPORTHIRADO.HU VASÁRNAP ÉLŐBEN SZÁMOL BE A 17 ÓRAKOR KEZDŐDŐ FUTAMRÓL!!!
A PONTVERSENYEK ÁLLÁSA, ITT!!!
Győzelmek | Versenyző | Győzelmek éve |
6 | Alain Prost | 1982, 1984, 1985, 1987, 1988, 1990 |
4 | Carlos Reutemann | 1972, 1977, 1978, 1981 |
Michael Schumacher | 1994, 1995, 2000, 2002 | |
2 | Emerson Fittipaldi | 1973, 1974 |
Nelson Piquet | 1983, 1986 | |
Nigel Mansell | 1989, 1992 | |
Ayrton Senna | 1991, 1993 | |
Mika Häkkinen | 1998, 1999 | |
Juan Pablo Montoya | 2004, 2005 | |
Felipe Massa | 2006, 2008 |
NYILATKOZATOK A BRAZIL NAGYDÍJ ELŐTT:
FERNANDO ALONSO (FERRARI, 1. HELY ÖSSZETETTBEN):
„Az elmúlt években rendkívül érdekes versenyeket futottunk Interlagosban, a pálya karakterisztikája és a változékony időjárás miatt. Utóbbi most is nagyon fontos tényező lehet, minden lehetséges forgatókönyvre fel kell készülnünk. Rendkívül rövid a brazíliai kör, így a szokásosnál jóval kisebbek lesznek a különbségek. Emiatt a legkisebb hiba is jelentősebb szerepet játszhat az eredményben. Egy vagy két tized is azt jelentheti, hogy akár heten vagy nyolcan is eléd kerülnek. Mindent tökéletesen kell csinálnunk! Természetesen szép emlékeim vannak erről a pályáról, hiszen 2005-ben és 2006-ban is itt biztosítottam be a világbajnoki címemet. Mindig különleges élményt jelent, ha Sao Paulóba érkezem, a futam légköre amúgy is csodálatos. De nem akarok arra gondolni, hogy a történelem ismétli önmagát, bár tudom, elméletileg ismét előfordulhat, hogy itt leszek világbajnok. De ezzel most nem is törődök."
MARK WEBBER (RED BULL-RENAULT, 2. HELY ÖSSZETETTBEN):
„Évek óta ez a legjobb hangulatú pálya! A brazil megőrülnek a technikai sportokért, a múltban számos világbajnokot ünnepelhettek az F-1-ben. Természetesen nekem is nagyszerű emlékeim vannak a tavalyi versenyről, szép futamot nyertem meg. Természetesen szeretnénk idén ismételni. Sorsdöntő szakaszához érkezett a világbajnokság, minden alkalmat meg kell ragadni a győzelemhez!”
LEWIS HAMILTON (MCLAREN-MERCEDES, 3. HELY ÖSSZETETTBEN):
„Eddig mindig különleges élményekkel gazdagodtam Brazíliában. Első F-1-es szezonomban sok társamat előztem meg a futam közben, de csak hetedik lettem, elveszítettem a világbajnokságot. A következő évben ismét kemény versenyem volt, az utolsó körben megszerzett ötödik hellyel lettem világbajnok! Tavaly pedig rosszul sikerült az időmérőm, csak a tizenhetedik helyről kezdhettem. De a KERS-rendszer segítségével is sikerült felkapaszkodnom a harmadik helyre. Ez volt életem egyik legjobb teljesítménye. Idén csak annyit kérnék, hogy problémamentes futamom legyen! Tisztában vagyunk azzal, hogy ne mi utazunk a leggyorsabb autóval Brazíliába. De a teljes csomagunk azért nagyon erős, jó eredményt remélhetünk. Kiváló a motorunk, rendkívül gyorsa az autónk az egyenesekben, így lesz esélyünk az előzésre. Főleg az első kanyarban, amely a legjobb hely a támadásra. Tudom, hogy most mindenki számolgat, a világbajnoki esélyekről beszél. De engem csak az érdekel, hogy sikeres legyek Brazíliában, hogy legyen miért harcolnom majd Abu-Dzabiban is.”
Győzelmek száma | Konstruktőr | Győzelmek éve |
11 | McLaren | 1974, 1984, 1985, 1987, 1988, 1991, 1993, 1998, 1999, 2001, 2005 |
10 | Ferrari | 1976, 1977, 1978, 1989, 1990, 2000, 2002, 2006, 2007, 2008 |
6 | Williams | 1981, 1986, 1992, 1996, 1997, 2004 |
3 | Brabham | 1972, 1975, 1983 |
2 | Benetton | 1994, 1995 |
Renault | 1980, 1982 |
SEBASTIAN VETTEL (RED BULL-RENAULT, 4. HELY ÖSSZETETTBEN):
„Rengeteg pozitív dologból építkezhetünk a brazíliai versenyre. Fantasztikus a pálya, a közönség rendkívül lelkes, csodálatos a hangulat a futam idején. Sao Paulo pedig izgalmas város…A pálya vonalvezetése nagy kihívást jelent a versenyzőknek, mert az óramutató járásával ellentétes irányban haladunk, a többi nagydíjtól eltérően. Ez megerőlteti a nyakizmokat. De az egyenetlen aszfalt is kemény kihívást jelent a testünknek. A pálya kedvezhet az RB6 aerodinamikai csomagjának, noha a hosszú célegyenes az erősebb motorral rendelkező csapatokat juttathatja előnyhöz.”
JENSON BUTTON (MCLAREN-MERCEDES, 5. HELY ÖSSZETETTBEN):
„Különleges verseny vár rám, hiszen tavaly a Brazil Nagydíjon lettem világbajnok. Most térek vissza először az emlékezetes sikerem óta. Nagyon várom már! Interlagos hihetetlen pálya, itt igazán keményen csatázhatunk, itt minden hiba büntetést von maga után. De meg is jutalmaz, ha kellőképpen keményen próbálsz támadni. Úgy érzem, a McLaren csomagjának kedvezhet ez a pálya!”
Év | Versenyző | Konstuktőr | Helyszín |
2009 | Mark Webber | Red Bull-Renault | Interlagos (4.3 km-es pálya) |
2008 | Felipe Massa | Ferrari | Interlagos (4.3 km-es pálya) |
2007 | Kimi Räikkönen | Ferrari | Interlagos (4.3 km-es pálya) |
2006 | Felipe Massa | Ferrari | Interlagos (4.3 km-es pálya) |
2005 | Juan Pablo Montoya | McLaren-Mercedes | Interlagos (4.3 km-es pálya) |
2004 | Juan Pablo Montoya | Williams-BMW | Interlagos (4.3 km-es pálya) |
2003 | Giancarlo Fisichella | Jordan-Ford | Interlagos (4.3 km-es pálya) |
2002 | Michael Schumacher | Ferrari | Interlagos (4.3 km-es pálya) |
2001 | David Coulthard | McLaren-Mercedes | Interlagos (4.3 km-es pálya) |
2000 | Michael Schumacher | Ferrari | Interlagos (4.3 km-es pálya) |
1999 | Mika Häkkinen | McLaren-Mercedes | Interlagos (4.3 km-es pálya) |
1998 | Mika Häkkinen | McLaren-Mercedes | Interlagos (4.3 km-es pálya) |
1997 | Jacques Villeneuve | Williams-Renault | Interlagos (4.3 km-es pálya) |
1996 | Damon Hill | Williams-Renault | Interlagos (4.3 km-es pálya) |
1995 | Michael Schumacher | Benetton-Renault | Interlagos (4.3 km-es pálya) |
1994 | Michael Schumacher | Benetton-Ford | Interlagos (4.3 km-es pálya) |
1993 | Ayrton Senna | McLaren-Ford | Interlagos (4.3 km-es pálya) |
1992 | Nigel Mansell | Williams-Renault | Interlagos (4.3 km-es pálya) |
1991 | Ayrton Senna | McLaren-Honda | Interlagos (4.3 km-es pálya) |
1990 | Alain Prost | Ferrari | Interlagos (4.3 km-es pálya) |
1989 | Nigel Mansell | Ferrari | Jacarepaguá |
1988 | Alain Prost | McLaren-Honda | Jacarepaguá |
1987 | Alain Prost | McLaren-TAG | Jacarepaguá |
1986 | Nelson Piquet | Williams-Honda | Jacarepaguá |
1985 | Alain Prost | McLaren-TAG | Jacarepaguá |
1984 | Alain Prost | McLaren-TAG | Jacarepaguá |
1983 | Nelson Piquet | Brabham-BMW | Jacarepaguá |
1982 | Alain Prost | Renault | Jacarepaguá |
1981 | Carlos Reutemann | Williams-Ford | Jacarepaguá |
1980 | René Arnoux | Renault | Interlagos (8 km-es pálya) |
1979 | Jacques Laffite | Ligier-Ford | Interlagos (8 km-es pálya) |
1978 | Carlos Reutemann | Ferrari | Jacarepaguá |
1977 | Carlos Reutemann | Ferrari | Interlagos (8 km-es pálya) |
1976 | Niki Lauda | Ferrari | Interlagos (8 km-es pálya) |
1975 | Carlos Pace | Brabham-Ford | Interlagos (8 km-es pálya) |
1974 | Emerson Fittipaldi | McLaren-Ford | Interlagos (8 km-es pálya) |
1973 | Emerson Fittipaldi | Lotus-Ford | Interlagos (8 km-es pálya) |
1972 | Carlos Reutemann | Brabham-Ford | Interlagos (8 km-es pálya) |