A nemzetközi szaksajtó napok óta azt taglalja, milyen büntetés vár a francia istállóra. Sokan úgy vélik, hogy a végeredmény manipulálása súlyosabb vétség, mint a McLaren 2007-es kémügye, ezért a Renault-t száműzik az F-1-ből.
„Kiegyensúlyozottságot kell mutatnunk. Nagyon komoly vétség, amit tettek. De a csapat gyorsan reagált, hogy kikerüljön a csávából” – mondta Bernie Ecclestone, aki reméli, a Renault továbbra is tagja marad az F-1-nek.
Nagy kérdés, hogy a brit üzletember „óhaja” mennyiben hatja meg a világtanács 26 tagját. Az F-1-et ugyanis az elmúlt időszakban is különböző vitás esetek (Mosley-botrány, diffúzor-ügy, nevezési polémia, szabályalkotási vita) zavarják, könnyen elképzelhető, most kőkeményen sarkára áll a bizottság. A csapat 2009-es kizárása azonban könnyen a Renault F-1-es tevékenységének végét jelentheti, lévén a francia autógyár vezetése már eddig is túlságosan költségesnek találta a versenyzést.
Tény, Ecclestone mostani nyilatkozata egybecseng az F-1-ből dicstelenül távozó Briatore szavaival, aki a napokban azt mondta, azért távozik, hogy ezzel mentse meg a csapatot.
A Benettonnal és a Renault-val összesen négy világbajnoki címet szerző üzletember egészen szerdáig tagadta, hogy tavaly Szingapúrban arra utasította Nelsinho Piquet-t, menjen szándékosan a pályát övező falnak, mert ezzel segítené sikerhez márkatársát, a kétszeres világbajnok Fernando Alonsót. Briatore és a Renault még fel is jelentette az idei Magyar Nagydíj után kirúgott brazil pilótát és háromszoros világbajnok apját, Nelson Piquet-t.
Szerdán aztán a francia csapat bejelentette Briatore és Pat Symonds technikai igazgató menesztését, egyszersmind közölte, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsának hétfői üléséig nem védekezik a felmerült vádakkal szemben.