Több nagy vesztese is van a 2013-as Formula-1-es Brit Nagydíjnak, de mindenekelőtt a gumiszállító Pirelli járhat a legrosszabbul, ugyanis egy ilyen futam után, amit túlzás nélkül az abroncsok vágtak tönkre, meglepetés lenne, ha Bernie Ecclestone aláírná a jövő évi szerződést a gyárral.
A rajtnál Lewis Hamilton (Mercedes) jól jött el, szinte kilőtt, és lassan növelte is az előnyét. A világbajnoki pontverseny éllovasa, a címvédő Sebastian Vettel (Red Bull) viszont megelőzte a beragadt Nico Rosberget, és második helyre jött fel. Azonban ami ezután jött, arra senki sem számított.
Kezdődött azzal, hogy az élen autózó Hamilton autóján szétrobbant a bal hátső gumi, majd két körrel később ugyanez történt Felipe Massával (Ferrari), még később Jean-Éric Vergne-nel (Toro Rosso) is. Ez alapjaiban szabta át a versenyt és a gumitaktikákat.
Pánik tört ki a gumiszállító Pirelli és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) illetékesei között, és míg a Safety Car körökön át kitartóan vezette a társaságot a pályán, ők sebtiben összehívott válságértekezletet tartottak, hogy most mi legyen. Végül a kerékvetőket hozták ki hibásnak, a verseny újraindult, de a pilóták láthatóan óvatosabbak lettek.
Valószínűleg tényleg ez lehetett a defektek fő oka, mert Sergio Pérez (McLaren) esetét leszámítva mindenki abroncsa megúszta a hátralévő körökben. A dráma azonban így sem maradt el, ugyanis a 42. körben megállt a címvédő Sebastian Vettel alatt az RB9, így már másodszor hasalt el egy vezető pozícióban lévő pilóta Silverstone-ban, egyetlen verseny alatt (a különbség az volt, hogy Hamilton vissza tudott állni).
A riválisok erre vérszemet kaptak, közülük a legrosszabb helyzetben Kimi Räikkönen (Lotus) volt, aki ugyan az élre került Vettel kiesése után a Safety Car mögött, de meg is kérdezte rádión a versenymérnökét, hogy nem kellett volna kereket cserélni neki is, mint mindeki másnak? A válasz bizonytalan volt, és hamarosan az is kiderült, miért.
Mark Webber (Red Bull) lelki egyensúlya tényleg helyreállt, miután bejelentette szezon végi visszavonulását, és az utolsó körökben elképesztő sorozatba kezdett. Előbb lelelőzte a helyére pályázó Daniel Ricciardót (Toro Rosso), majd Adrian Sutilt (Force India) és Räikkönent, sőt, ha még egy körrel hosszabb a verseny, az élen autózó Nico Rosberg (Mercedes) mellett is elmegy. Így is csak 0,765 másodperccel maradt le mögötte.
Vettel kiesését a legagyobb rivális Fernado Alonso is kihasználta, mert harmadik helyen fejezte be a kaotikus versenyt. Az utolsó körök rég nem látott izgalmakat hoztak. Következik a Német Nagydíj július 7-én, majd a mezőny jön a Hungaroringre július 28-án.
2013-AS FORMULA-1-ES SZEZON | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. FUTAM, BRIT NAGYDÍJ
Leggyorsabb kör: Mark Webber (ausztrál, Red Bull): 1:33.401 (52. kör)
|
ONLINE KÖZVETÍTÉS | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VÉGE A VERSENYNEK!! Nico Rosberg (Mercedes) nyerte a futamot, nem sokkal Mark Webber (Red Bull) előtt, harmadiknak Fernando Alonso (Ferrari) futott be. 51. kör A sorrend az élen: Rosberg, Webber, Alonso, Hamilton, Räikkonen, Massa, Sutil, Ricciardo, Di Resta. 50. kör Valami elképesztő harc megy a dobogós helyekért! Mark Webber (Red Bull) és Fernando Alonso (Ferrari) már a dobogón! 48. kör Fernando Alonso (Ferrari) is megkerüli Daniel Ricciardót (Toro Rosso). Közben Mark Webber (Red Bull) már második, megelőzi Kimi Räikkönent (Lotus). 47. perc Mark Webber (Red Bull) már a dobogón, megelőzi Adrian Sutilt (Force India). 46. kör Sergio Pérez (McLaren) is bal hátsó defektet kap, megy a boxba, vége, kiáll. 46. kör Kijön a Safety Car, újra indul a verseny. Mark Webber (Red Bull) azonnal megelőzi Daniel Ricciardót (Toro Rosso), és a 4. helyen autózik, és megy Adrian Sutilra (Force India). 43. kör Kimi Räikkönen (Lotus) az élre kerül, de nem cserélt kereket. A finn pilóta rádión meg is kérdezi, hogy tényleg ez volt a legjobb taktika? A versenymérnöke sem biztos benne, de mint mondja, már késő ezen morfondírozni. 41. kör Sebastian Vettel (Red Bull) alatt megáll az autó a célegyenesben! Vége a címvédő mai versenyének! Újra beküldik a Safety Cart. A Ferrari azonnal reagál, és Fernando Alonsót behívja kerékcserére. A többi rivális kicsit lassabban kapcsol. 39. kör A sorrend az élen: Vettel, Rosberg, Räikkönen, Webber, Alonso, Sutil, Ricciardo, Pérez, Button, Grosjean, Hamilton, Di Resta, Massa, Bottas 37. kör Jean-Éric Vergne (Toro Rosso) feladja a versenyt. Közben Lewis Hamilton (Mercedes) és Paul di Resta (Force India) óriásit küzd egymással. 36. kör Sebastian Vettelt (Red Bull) is behívják, neki is keményet tesznek fel. 35. kör Nico Rosberg (Mercedes) a boxban, megkapja a kemény keveréket. 34. kör Kihívják Paul di Restát (Force India) a boxba, ahol csapattársát, Adrian Sutilt váltja. 32. kör Lewis Hamilton (Mercedes) nagyon nyomja Paul di Restát (Forde India) a hetedik helyért. 31. kör Fernando Alonso (Ferrari) is kimegy a boxba, villámgyorsan végeznek vele, keményet kap. 29. kör Mark Webber (ausztrál) is megelőzi Romain Grosjeant (Lotus), nagyon elegánsan, a külső íven. 28. kör A visszavonuló Mark Webber (Red Bull) helyére hajtó Daniel Ricciardo (Toro Rosso) megelőzi Romain Grosjeant (Lotus). 28. kör A sorrend az élen: Vettel, Rosberg, Sutil, Alonso, Räikönnen, Grosjean, Ricciardo, Webber, Pérez, Button, Di Resta, Hamilton. 26. kör Lassú defekt Nico Hülkenberg (Sauber) autóján, a német a boxban. 24. kör Újra lehet használni a DRS-t, de mindenki óvatosabb lett. Lewis Hamilton (Mercedes) feljön a 13. helyre. 21. kör Újra indul a verseny, bejön a safety car! Sergio Pérez (McLaren) rögtön megelőzi Mark Webbert (Red Bull) a nyolcadik helyen. Az ausztrál pár kör után visszaelőz. 20. kör Sebastian Vettel (Red Bull) bal hátsó gumija is lerongyolt állapotban van. Ezután azért meglepő lenne, ha jövőre is a Pirelli lenne a Formula-1 gumibeszállítója. 18. kör Tanácskozik egymással a Pirelli és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) - válságstáb? Egyelőre nem tudják, hogy a problémát a rázókövek vagy a gumi okozza-e? Takarítják a pályát. 17. kör A sorrend a Safety Car mögött: Vettel, Rosberg, Sutil, Alonso, Räikkönen, Grosjean, Ricciardo, Pérez, Webber, Button, Di Resta, Hülkenberg, Gutiérrez, Hamilton, Maldonado. 16. kör Jön be a Safety Car, tele van gumitörmelékkel a pálya. 15. kör Ez hihetetlen, újabb bal hátsó defekt!!! Most Jean-Éric Vergne (Toro Rosso) gumija robban szét, pedig ez kemény keverék volt. Ez már nem játék. Közben Kimi Räikkönen (Lotus) megelőzi csapattársát, Romain Grosjeant, diszkrét csapatutasításra. 12. kör A Red Bull figyelmezteti a versenyzőit (Sebastian Vettel és Mark Webber) a 4-es és 5-ös kanyarra. 10. kör Újabb bal hátsó defekt, egy kanyarban Felipe Massa (Ferrari) száll el váratlanul. Mi van a gumikkal? Közben az első tervezett kerékcsere, Romain Grosjean (Lotus) kap kemény keveréket. 8. kör Lewis Hamilton (Mercedes) bal hátsó defektet kap az élen, az abroncs szinte szétrobban! Sebastian Vettel (Red Bull) veszi át a vezetést. 7. kör Mark Webber (Red Bull) megelőzi Jenson Buttont (McLaren), már 11. 5. kör A mezőny végéről rajtoló Paul di Resta (Force India) megelőzi Pastor Maldonadót (Williams), és feljön a 16. helyre. 3. kör Használható az előzéshez az állítható hátsó szárny (DRS). 1. kör A rajt utáni sorrend az élen: Hamilton, Vettel, Rosberg, Sutil, Massa, Räikkönen, Ricciardo, Grosjean, Alonso, Button. RAJT!!! Lewis Hamilton (Mercedes) kilő, viszont csapattársa, Nico Rosberg beragad, és Sebastian Vettel (Red Bull) bejön elé. A legnagyobbat Felipe Massa (Ferrari) rajtolja, aki a 11. helyről az ötödikre jön fel!!! Mark Webber (Red Bull) nagyon elrontotta a rajtot, heten mennek el mellette, Romain Grosjean (Lotus) ráadásul hozzá is koccan az első szárnyához. 14:00 Elindul a felvezető kör. 13:45 Még egy módosítás a rajtrácson: a váltócsere miatt öt rajthelyes büntetést kapó Giedo van der Garde (Caterham) indul a mezőny végéről. 13:30 Nagy a szél, de az időjárás-előrejelzések szerint nem várható eső a futamon. 13:00 Köszöntjük Kedves Olvasóinkat! A Silverstone-i rajtsorrend annyival módosult, hogy Paul di Restát (Force India) a rajtrács végére száműzték, mert az autó súlya másfél kilóval kevesebb volt a minimális 642 kg-nál az időmérő után.
* Paul di Resta (Forde India) az 5. helyet szerezte meg az időmérőn, de az FIA döntése értelmében a rajtrács végéről indul, azaz Giedo van der Garde öt rajthelyes büntetése miatt csak 21.
|
Akárcsak a szabadedzéseket, az időmérőt is uralta a Mercedes csapata a Formula-1-es Brit Nagydíjon, ahol az első helyet a hazai pályán versenyző Lewis Hamilton szerezte meg, mögötte csapattársa, Nico Rosberg futott be...
Tovább a teljes cikkhez »
A pénteki második szabadedzés megnyerése után Nico Rosberg, a Mercedes német pilótája volt a leggyorsabb a Formula-1-es Brit Nagydíj szombati, harmadik szabadedzésén is. Mögötte csapattársa, a hazai pályán versenyző Lewis...
Tovább a teljes cikkhez »
Az eső elmosta az első szabadedzést, de a másodikat már nem tudta a Formula 1-es Brit Nagydíjon pénteken Silverstone-ban, ahol Nico Rosberg volt a leggyorsabb. Felipe Massa pedig zsinórban harmadszor rombolt......
Tovább a teljes cikkhez »