A 2010-es idény előtt sokan leírták a szerény büdzsével bíró Renault-t, de a csapat több dobogós helyet is ünnepelhetett a krakkói pilóta révén. A szezon után a Lotus többségi tulajdonrészt szerzett az istállóban, igaz a névadási procedúra még mindig nem zárult le…
Kubicát nem igazán foglalkoztatja az utóbbi, csak és kizárólag a téli felkészülésre és az új Formula-1-es szezonra összpontosít.
Fotó: www.autosport.com |
„Úgy érzem, a hosszú téli szünet után készen állok arra, hogy ismét autóba üljek. Nagyon várom már az új idényt – utalt Kubica arra, hogy kedden Valenciában kezdődik a rendkívül fontos szezonelőtti tesztidőszak. – Új színekben pompázik a kocsim, a szabályokban is jelentős változások történtek. Kikerült a dupladiffúzor, de mozgatható új hátsószárnyakkal gazdagodott az autó, jön a Pirelli-gumi. Szóval sok új dologgal kell megismerkednünk az első futam előtt, ezért is teszünk meg mindent azért, hogy eredményesek legyünk a teszteken.”
A Lotus Renault a Ferrari példáját „másolva” három tartalék pilótát foglalkoztat 2011-ben, a korábban szerződtetett malajziai Fairuz Fauzy mellett két, F1-es futamrajttal is rendelkező versenyző, a brazil Bruno Senna és a francia Romain Grosjean állt szolgálatba.
Az idei autó festése egyébként a hetvenes-nyolcavanas évek hőskorszakát idézi, rendkívül elegáns és mutatós.
„Idén is az a fő célom, hogy folyamatosan sikeres legyek, nagyon fontos az állandóság az F1-ben. Most még nehéz megmondani, mennyire leszünk versenyképesek, de az biztos, mérnökeink rendkívül innovatívan dolgoztak az elmúlt hónapokban. Tavaly jó eredményeket értünk el, remélem, idén előrelépünk és még közelebb kerülünk a legjobbakhoz. Ez azt jelentené, hogy harcba szállhatunk a Ferrarival, a McLarennel és a Red Bullal. Tudjuk, ez nem lesz egyszerű, de keményen dolgozunk azért, hogy megvalósítsuk a célunkat” – jelentette ki Kubica.