A Wild Oatscal szemben azt hozták fel, hogy nem jelentette le a pozícióját az Ausztrália és Tasmánia közötti szorosba érkezve. "Csak telefonon szóltak, ami nem elég. Az előírást biztonsági okokból kell maradéktalanul betartani, baj esetén ugyanis nem tudnánk mentőakciót szervezni" - indokolta még kedden a vizsgálódást Tim Cox, a versenyt felügyelő testület elnöke, aki szerint a győztes hajó legénysége súlyos hibát követett el.
Az esettel kapcsolatban szerdára tűzték ki a meghallgatást, amely után azonban az ötfős nemzetközi zsűri elutasította a tiltakozást. Megállapítása szerint ugyanis a Wild Oats megpróbált hivatalos úton kapcsolatot teremteni a szervezőkkel, s csak amikor ez nem sikerült, akkor lépett érintkezésbe telefonon a versenyigazgatóval. Akkor azt a választ kapta, hogy nem versenyezhet tovább, ha a rádióösszeköttetés nem működik. A szoros bejáratánál tartózkodó csapat le is állt mintegy húsz percre, s csak akkor indult tovább, amikor a hobarti központból rádión keresztül - a kapcsolat helyreálltával - erre engedélyt kapott.
A Mark Richards kormányozta Wild Oats XI végül is 2 nap, 7 óra, 37 perc és 20 másodperc alatt teljesítette az Új-Dél-Wales és Tasmánia közötti 630 tengeri mérföldes (1168 km) távot. Mögötte két másik ausztrál hajó, az Investec LOYAL és a Lahana futott be.
Az elsőként célba érő hajó tavaly - sorozatban kiharcolt, s e tekintetben rekordot jelentő négy győzelem után - második lett az idei versenyt kihagyó új-zélandi Alfa Romeo mögött.