A magyar csapat beszámolója szerint a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Tóth Tamás összetételű trió a 118 kilométeres szelektív szakasz teljesítése és a szenegáli határ átlépése után a szembesült azzal a hírrel, hogy a versenybíróság meghosszabbította az előző napi táv teljesítésére adott időt. Így az ellenfelek mégsem kaptak büntetést, ezért a Scaniával száguldó magyarok visszacsúsztak az elsőről a harmadik helyre.
„Miután a versenyigazgató a szakasz nehézsége miatt javaslatot tett és a versenybíróság további információkat szerzett, az FIA szabályzatának 3.5.5. cikkelye (a versenyzők több mint 50 százaléka átlépte a maximum időt) szerint a szakasz teljesítésére adott maximális idő 11 óra 56 percről 12 óra 56 percre növekedett.” – áll a közleményben, amelyet Giorgio Moretti, a versenybíróság elnöke és a testület másik két tagja, René Metge és Roland Therom jegyzett.
A záró nap előtti etapon a magyarok a negyedik helyet szerezték meg a holland Jan de Rooy, Hans Bekx és az olasz Giacomo Vismara mögött. Összetettben de Rooy áll az élen 50:13:16 órával, 8:50 perccel előzi meg honfitársát. A Qualisport hátránya 30:42 p, vagyis a fura és megkésett versenybírói döntés nélkül éllovasként várná a dakari befutót!
„Sajnáljuk, hogy ilyen döntés született – mondta Kovács Miklós pilóta. - Elfogadjuk, azt azonban kissé kifogásoljuk, hogy az előző nappal kapcsolatos döntést csak a másnapi szakasz után jelentették be. Mi úgy tudtuk, hogy több mint egy órás előnnyel indulunk St. Louis-ba, így talán keményebben is mehettünk volna. A De Rooy istálló nagyobb nálunk, ezért picit olyan érzésünk van, hogy nem véletlenül billent a javukra a mérleg. Mi a sportért jöttünk ide és ennek megfelelően a készülünk az utolsó napra is. Néhány kilométer választ el bennünket a dakari céltól, márpedig ha oda eljutunk, azzal elérjük a legfőbb célunkat.”