Sok mindenre lehetett számítani Katarban, de arra nem, hogy hirtelen elered az eső, és egy órán keresztül áztatja a pályát. Ez azért is volt veszélyes, mert a sivatagban lévő pálya eléggé koszosnak számít, így ha azt is hozzátesszük, hogy a gyakorlást este rendezték, akkor e tényezők egyvelege bizony nem a legbiztonságosabb pályát sejtette.
Érthető volt tehát, hogy Valentino Rossi, Casey Stoner, Cani Pedrosa és Loris Capirossi miért döntött úgy, hogy egyetlen kört sem tesz meg az első napon. Ellentétben velük Marco Melandri, Nicky Hayden és Mika Kallio becsülettel körözött az aszfaltsíkon: az olasz harmincegyszer, az amerikai huszonkilencszer, a finn pedig huszonhétszer haladt át a célvonalon.
A végeredményben is megmutatkozott, hogy ők vállalták a legtöbbet, mondjuk mindhármuknak kell is bizonyítani, hiszen Hayden az első teszteken Malajziában a vártnál jóval gyengébben teljesített, Melandri a Kawasaki egyetlen pilótája, tehát van mit próbálgatni a motoron, míg Kallio újonc a kategóriában. A finn harmadik lett, míg Hayden Melandrit másfél tizedmásodperccel megelőzve az első.
A pilóták a hétfőn és kedden este is felülnek a gépükre és tesztelik a beállításokat a katari pályán.
1. | Nicky Hayden | Ducati | 2:00.717 | 29 |
2. | Marco Melandri | Kawasaki | 2:00.867 | 31 |
3. | Mika Kallio | Ducati | 2:01.020 | 27 |
4. | Alex de Angelis | Honda | 2:01.074 | 15 |
5. | Niccolo Canepa | Ducati | 2:01.328 | 21 |
6. | Chris Vermeulen | Suzuki | 2:01.843 | 5 |
7. | Juki Takahasi | Honda | 2:03.221 | 18 |
8. | Andrea Dovizioso | Honda | 2:03.233 | 15 |
9. | James Toseland | Yamaha | 2:03.417 | 6 |
10. | Randy De Puniet | Honda | 2:03.580 | 14 |
11. | Colin Edwards | Yamaha | 2:03.652 | 5 |
12. | Toni Elias | Honda | 2:08.637 | 3 |
13. | Jorge Lorenzo | Yamaha | 2:24.832 | 1 |
14. | Valentino Rossi | Yamaha | 0 | |
15. | Dani Pedrosa | Honda | 0 | |
16. | Casey Stoner | Ducati | 0 | |
17. | Loris Capirossi | Suzuki | 0 |