Nicky Hayden 2003-ban kezdett versenyezni a MotoGP-ben, és bár több kiugró eredményt is elért első három idényében, a nagy áttörés 2006-ban következett be: a szezon végén az ő karját emelték magasba a világbajnoki cím kihirdetésekor.
Ami jó volt, jó volt, ami szép volt, nincs már, Hayden ugyanis lezárt egy korszakot a vasárnapi, Valenciai Nagydíjon, és végleg letette a lantot a Hondánál, hogy hétfőtől már a Ducatival teszteljen a következő idényre.
Az első nap az amerikai versenyző szerint jobban nem is sikerülhetett volna, és úgy nyilatkozott, a motor olyannyira illeszkedik a stílusához, mintha csak rá szabták volna, és hatalmas dolognak tartja, hogy azonnal befogadták az olasz csapatban.
„Pontosan ezt vártam az új motortól, amit kaptam az első szárnypróbálgatáson: igaz, Casey (Stoner) majd’ másfél másodperccel jobb köröket teljesített nálam, ez azonban még a kezdeti tapogatózásnak tudható be. A szezonkezdetre biztos vagyok benne, olyan gépet tákolunk össze, amellyel eséllyel pályázhatok a világbajnoki címre” – mondja a derűlátó Hayden.
„A legjobban a motor gyorsulása nyűgözött le az első napon, de összességében csak jót tudok mondani a hétfővel kapcsolatban. Alig kellett módosítanunk az alapbeállításon, ez is bizonyítja, mennyire profi csapattal dolgozhatok az elkövetkezendő években.”
Az amerikai versenyző 2008-ban 155 pontot kapirgált össze a Hondával, és nagy bánatára egyetlen futamon sem tudott diadalmaskodni. Némi ír lehet sebeire, hogy éppen a hazai rendezésű, Indianapolisi Nagydíjon érte el szezonbeli legjobb helyét, amikor is a dobogó második fokára állhatott fel.