Tavaly az Oreca egysége (Laurent Groppi, Soheil Ayari, Loic Duval) kilencedik lett, az idei megméretés előtt pedig a szakemberek számos remek pilótát próbáltak ki. Így került sor Solberg tesztelésére is, pedig a múlt héten elvileg a rali-vb nyitó futamán lett volna jelenése Írországban. Eddigi csapata, a Subaru azonban nemrég visszalépett, az önálló csapatot szervező klasszis pedig az idei sorozat második versenyén, a jövő heti Norvég-ralin tér vissza a mezőnybe.
„A teszt előtt arra készültem, hogy annyit mondjak: ez egy sima gyakorlás volt. Most azonban már azt gondolom: miért ne indulhatna Le Mans-ban? Rendelkezik a szerepléshez szükséges tehetséggel” – mondta Hugues de Chaunac, az Oreca csapatmenedzsere.
A franciaországi megbízhatósági verseny a sportág egyik legnépszerűbb eseménye, más szakágak versenyzői is szívesen kipróbálják magukat Le Mans-ban. Természeten a közvélemény elsősorban a korábbi Formula-1-es pilóták indulására kapja fel a fejét, de Solberg indulása is jelentős érdeklődésre tartana számot.
„Petter lenyűgöző munkát végzett. Nagyon professzionálisan végezte a dolgát, figyelt a mérnökök és a pilótatársak tanácsaira” – tette hozzá az Oreca-menedzser.
A beszámoló szerint Solberg még februárban tárgyal a csapat illetékeseivel a júniusi szereplésről.
„Szeretné, ha közösen is kielemeznénk a tesztet. Nem zárom ki az idei indulás lehetőségét, de ebben az esetben további tesztekre lenne szüksége” – mondta de Chaunac.
A norvég klasszis már nem ennyire óvatos, egyértelműen leszögezte: júniusban Franciaországban a helye.
„Lényegében munkanélküli vagyok, bármilyen feladatra igent mondhatok. Nézzük csak Hugues de Chaunac szavait. Azt mondja, a csapat elemzi majd a lehetőséget, és utána ad választ. De én biztosan igent mondanék, szeretnék versenyezni ezzel az autóval. Nagyszerű feladat lenne”.
Petter Solberg elárulta: nagyszerűen érezte magát az Oreca kocsijában, élvezte a száguldást a Paul Ricard-pályán.
„A gyors kanyarokban sem volt gondom. A karbonfék használata ugyan megnehezítette a dolgomat, de fél nap alatt ezt is megszoktam” – tette hozzá a 2003-as rali-világbajnok.
Korábban a WTC-bajnok (2003) Yvan Muller is kipróbálhatta és tesztelhette a Judd-motorral ellátott Courage-Oreca LC70E kódjelű kocsit, és nem kizárt, hogy Le Mans-ban is szerephez jut.
„Időbe telt, amíg Yvan hozzászokott az autó erejéhez, gyorsaságához és leszorítóerejéhjez, de fél nap után már remekül vezetett. Most már tőle függ, hogy tesz-e újabb próbát, például Le Mans-ban” – mondta Hugues de Chaunac.