Brutális külsőt álmodott meg a 2011-es szezonra épített túraautójához a Le Mans-i 24 órás verseny címvédője, az Audi. Az R18 névre hallgató gépszörnyeteg az R15-plust küldi nyugdíjba, a legnagyobb változást pedig a kirívó dizájnelemek mellett az eddig nyílt pilótafülke zártra alakítása jelenti.
További újdonságot jelent a következő idényre, hogy az eddig 5,5 literes
dízelmotort 3,7 literesre voltak kénytelenek cserélni a mérnökök, így
még nagyobb szerep hárult az aerodinamikára – árulta el a Wolfgang
Ulrich, a német gyártó sportigazgatója.
Az Audi májusig intenzív tesztelés alá veti új gépcsodáját, hogy
biztosan ne okozzon gondot a tartós igénybevétel a R18-nak, ezért
májusig az előző modellt használják. A modell első bevetése Spában lesz
az Intercontinental Le Mans Kupán, mielőtt júniusban a legendás
franciaországi futamon rajthoz állna.
A BÚCSÚZÓ R15 TECHNIKAI ADATAI:
Motortípus |
V10-es turbódízel |
Teljesítmény |
590 lóerő |
Nyomaték |
1050 Nm |
Maximális sebesség |
330 km/h |
Hosszúság |
4,65 méter |
Szélesség |
2 méter |
Magasság |
1,03 méter |
Tömeg |
900 kg |
|
|
Fotó: Audi |
|
|
Fotó: Audi |
|
|
Fotó: Audi |
|
Ezt az R15-öt váltja az R18 |
Fotó: Reuters |