Az élről Héctor Barbera indulhatott, aki mindössze hetvenhét ezreddel előzte meg a világbajnoki pontversenyben 180 ponttal az élen álló Marco Simoncellit. A harmadik helyről Aleix Espargaro, míg negyedikként Takahasi Juki vághatott neki a versenyek.
A rajtot a japán kapta el a legjobban, és hatalmas meglepetésre a mezőny elejére ugorva fordulhatott az első kanyarba, ám körökön belül helyreállt a világ rendje, és előbb a spanyol, majd az olasz motoros is megelőzte a hondást.
A mezőny hátsó régióiban eközben másodperceként változtak az erőviszonyok, és a sorozatos kiesések jócskán összekuszálták a sorrendet. Alex Debon senkitől sem zavartatva bukott hatalmasat, majd a két KTM-es, Aojama Hirosi és Mika Kallio ütközött, és kellett mindkettőjüknek abbahagynia a versenyzést idő előtt.
Az élen motorozó hármas eközben saját különcsatát folytatott, és megjósolhatatlan volt, ki jön ki győztesen az adok-kapokból. Egy Simoncelli-Barbera ütközet következtében végül a nevető harmadik, Takahasi állt az első helyre, ám csak másodpercekig tudta megőrizni helyét, és előbb az apriliás, majd Mattia Pasini állt az élre.
A 11. körben az olasz kiszállt a versenyből, Barberával koccant, és húzta a rövidebbet: métereket csúszva a kavicságyon fejezte be a San Marinó-i Nagydíjat.
Négy körrel a leintés előtt Marco Simoncelli idegei mondták fel a szolgálatot, és sodródott le a pályáról. A futamot tudta folytatni a gilerás, ám jóval rosszabb helyzetből vehette fel ismét a kesztyűt.
Az olasz kicsúszásából Álvaro Bautista profitált a legtöbbet, aki első helyre állt, amelyet egészen a végéig meg tudott tartani. A második helyen a japán Takahasi Juki, míg harmadikként Héctor Barbera ért célba. Tóth Imre idő előtt fejezte be a versenyt.
1. | Álvaro Bautista | Spanyolország | Aprilia | 43:15,831 perc |
2. | Takahasi Juki | Japán | Honda | +2,088 |
3. | Héctor Barbera | Spanyolország | Aprilia | +3,752 |
4. | Roberto Locatelli | Olaszország | Gilera | +7,472 |
5. | Julian Simon | Spanyolország | KTM | +10,862 |
6. | Marco Simoncelli | Olaszország | Gilera | +21,180 |
7. | Thomas Lüthi | Svájc | Aprilia | +29,440 |
8. | Ratthapark Vilajrot | Thaiföld | Honda | +33,882 |
9. | Lukás Pesek | Csehország | Aprilia | +35,051 |
10. | Karel Abraham | Csehország | Aprilia | +45,405 |