A Barcelona nyert, de mégis veszített

Szerző: SHLétrehozva: 2012. május 26. 14:38
A Barcelona péntek este 3-0-ra legyőzte az Athletic Bilbaót, ezzel megnyerte a 2011/2012-es Király Kupát. Sovány vigasz lehet a katalánoknak, miután korábban a két legfontosabbat, a Bajnokok Ligáját és a bajnokságot is elveszítették.

 

A Király Kupa fináléja sima volt, mint ahogy mindenki várta, a Barcelona 25 perc álomfutballal simán tett szert háromgólos előnyre, utána pedig már csak az eredmény tartására törekedve is lefocizta az Athletic Bilbaót.

A katalán klub története 26. kupagyőzelmét szerezte, és méltóképpen búcsúztatta a négyéves munkája alatt 14. serlegét begyűjtő Josep Guardiolát. Még imponálóbb a statisztika meccsekre lebontva: a tréner 247 mérkőzésen irányította csapatát, melyeken 179 győzelem, 47 döntetlen és 21 vereség a mérlege.

A kupagyőzelem miatt érzett öröm azonban nem lehetett teljes, mert az utóbbi években mindent megnyerő katalán csapat a 2011/2012-es szezonban két fontos sorozatot is elbukott, holott mindegyikben esélyesnek számított. Aztán a szezon végére minden elszállt, Bajnokok Ligája, bajnokság és végül - talán ezek miatt is - az edző.

Bár az összes cím közül a Király Kupának van a legkisebb jelentősége a spanyol élklubok szempontjából, ennek azért lehet örülni, különösen most. Mint ahogy a Real Madrid játékosai is majd kiugrottak a bőrükből tavaly, Sergio Ramos jókedvében még a csapatbusz alá is beejtette a serleget.

A Király Kupa-győzelem mindkét szezonban jelképezett valamit. José Mourinho csapatának tavaly azt, hogy a Barcelonát, ha kínkeservesen, rombolásra alapozott játékkal is, de valahogy csak le lehet győzni, meg lehet verni még egy kupadöntőben is.

Idén pedig azt, hogy ez a Barcelona azért még mindig ugyanaz a Barcelona, és nem esett össze csak azért, mert a két nagy trófea (BL és La Liga) nem jött össze. Az már csak ráadás, hogy Lionel Messi 73. gólját szerezte a szezonban, ami európai rekord, Gerd Müller 67 gólos csúcsát múlta felül.

Egyetlen negatív következménye lehet a tegnap estének: a 80. percben Xavit kellett lecserélni, aki még a padon is fogta a lábát. Nem nézett ki komolnyak a sérülés, de jó tudni, hogy a játékos sokáig Achilles-gondokkal küzdött, így az esetnek lehet némi hatása a nyári Európa-bajnokságra, a középpályás ugyanis a spanyol válogatottban alapember.

Az Athletic Bilbao viszont két kupadöntőt is elbukott a szezon végén, egyszerűen elfogyott a csapat a hajrára. Ennek fő oka az lehet, hogy az Európa Liga egyenes kieséses szakaszában olyan csapatokat ütöttek ki szenzációs játékkal, mint az angol Manchester United és a német Schalke.

Mégis, az eredmény nem lehet kudarc, mert a 2011/2012-es szezonban komoly tekintélyre tett szert a csapat otthon és Európában is, vagyis mindkét együttest lehet nyertesnek, és vesztesnek is tekinteni. Attól függ, honnan nézzük.

KIRÁLY KUPA 2011/2012
DÖNTŐ:
ATHLETIC BILBAO - BARCELONA 0-3 (0-3)
Madrid, Vicente Calderón V.: David Fernández Borbalán
ATHLETIC BILBAO: Iraizoz - Iraola, Ekiza, Amorebieta, Aurtenetxe - Javi Martinez, De Marcos (Ander 46.), Muniain - Susaeta (Pérez 46.), Llorente (Toquero 73.), Ibai Gómez Vezetőedző: Marcelo Bielsa Kispad: R. Fernández, Toquero, Ander, Pérez, José, Gurpegi, I. Martínez
BARCELONA: Pinto - Montoya, Mascherano, Piqué, Adriano - Xavi (Fabregas 80.), Iniesta, Busquets - Alexis (Keita 71.), Pedro (Thiago 87.), Messi Vezetőedző: Josep Guardiola Kispad: Valdés, Fabregas, Keita, Thiago, Afellay, Tello, Bartra
Gólszerző: Pedro (3., 25.), Messi (20.)

KAPCSOLÓDÓ CIKKÜNK
Kupagyőzelemmel búcsúzott Guardiola
Az első 25. perben Pedro duplájával és Lionel Messi találatával intézte el a Barcelona az Athletic Bilbaót, ezzel története 26. diadalát könyvelte el a Király-kupában a pénteki fináléban. A katalánok nem maradnak trófea nélkül...
Tovább a teljes cikkhez »

Hozzászólások
Sergio Canales 2012. május 27. 14:53 (22)
Avatar_70_male
Megszállott
  7818

„Úgylátszik téged még csak retardáltnak sem lehet nevezni,még egy annál is alacsonyabb szinten álló képződmény vagy.Tudom,hogy mostanában lettek értékesek ezek a kupák,10 éve még valóban lesz.arták ezeket,de EZ NEM VÁLTOZTAT AZON A TÉNYEN,HOGY MOST SOKAT SZÁMÍT.Tehát ahelyett,hogy tereled a témát a hüly.eségeiddel,fogd már fel,hogy ha többen is mondják neked hogy nincs igazad,akkor könnyen lehet,hogy valóban nincs Ja és itt nem az a lényeg hogy a Barca hogy jön ki jól belőle.Az Sh azt írta,hogy a Barca a 11/12-es IDÉNYBEN 1 kupát nyert,de ez nem igaz mivel az idény az szeptembertől májusig tart,ezalatt pedig 4 kupát nyert a Barca.Remélem most már sikerült felfogni,még inkább leredukáltam a mondanivalóm a te szintedre,hátha megérted.”




[Hivatkozás: Tóth Ádám 2012. május 27. 14:38]
Most "sokat" számít.Marha nagy rangja van egy olyan kupának, ahol Santos féle csapatokkal kell játszani.Azóta mondják, hogy számít amióta a Barca megnyerte mindet, de most is csak "sokat" számít.A legrangosabb a BL, utána a bajnokság, utána a spanyol kupa, utána jön csak a többi, jóval lemaradva.Vagy te nem így látod? Te milyen sorrendbe rakod a kupákat.A lényeg az, hogy Európában szezonok vannak, nem pedig évek.Vagy szezont nézel vagy évet, itt szezonok vannak.Gondolj kicsit bele, hogy most azt mondod a Barca nyert 4 kupát, de ha majd megnyerik a spanyol szuperkupát, akkor meg az lesz, hogy már két kupát nyertek idén és ez így megy majd minden évben, mert mindig minden duplán lesz számolva, ahogy jobban lehet vele menőzni.Abba is gondolj bele, hogy többen mondták akik a Barca ellen játszottak, hogy folyamatosan segítik őket a bírók, gondolom akkor nekik is igazuk van.
Tóth Ádám 2012. május 27. 14:38 (21)
Bajnok
  2828

„Nézd meg az eredményeket.Amióta a Barca megnyerte a kupákat, azóta vannak felkapva, előtt mindenkinek nyűg volt.Nem tehetek róla, hogy két éve szurkolsz a Barcának és nem emlékszel a korábbi időkre.Ezzel mindenki tisztában van, csak a Barca drukkerek nem.A többire még mindig vonatkozik amit írtam.Érdekes, hogy mindig úgy számoljátok, hogy a Barca jöjjön ki jól belőle.”




[Hivatkozás: Sergio Canales 2012. május 27. 14:24]
Úgylátszik téged még csak retardáltnak sem lehet nevezni,még egy annál is alacsonyabb szinten álló képződmény vagy.Tudom,hogy mostanában lettek értékesek ezek a kupák,10 éve még valóban lesz.arták ezeket,de EZ NEM VÁLTOZTAT AZON A TÉNYEN,HOGY MOST SOKAT SZÁMÍT.Tehát ahelyett,hogy tereled a témát a hüly.eségeiddel,fogd már fel,hogy ha többen is mondják neked hogy nincs igazad,akkor könnyen lehet,hogy valóban nincs Ja és itt nem az a lényeg hogy a Barca hogy jön ki jól belőle.Az Sh azt írta,hogy a Barca a 11/12-es IDÉNYBEN 1 kupát nyert,de ez nem igaz mivel az idény az szeptembertől májusig tart,ezalatt pedig 4 kupát nyert a Barca.Remélem most már sikerült felfogni,még inkább leredukáltam a mondanivalóm a te szintedre,hátha megérted.
Hajrá FC Barcelona!!!
Sergio Canales 2012. május 27. 14:24 (20)
Avatar_70_male
Megszállott
  7818

„Akkor nyilván ezért nyilatkozta Ronaldo pár napja,hogy 6 kupát szeretne nyerni 1 év alatt.Biztosan azért mondta ezt mert szerinte sz.art sem ér a klubvb meg a európai szuperkupa.Akkor ezek szerint Ronaldo ellen beszélsz.Meg nem hinném,hogy egyszer is mondta volna egy játékos vagy egy edző,hogy ezek a kupák nem számítanak.Szóval beégetted magad...ismét.Ja és a BARCA 6 KUPÁT NYERT 2009-BEN,DE A 08/09-ES SZEZONBAN HÁRMAT.Remélem felfogtad végre,bár nemtudom,hogy lehetne ezt egyszerűbben elmagyarázni, ezt már egy retardált is megértené.”




[Hivatkozás: Tóth Ádám 2012. május 27. 14:17]
Nézd meg az eredményeket.Amióta a Barca megnyerte a kupákat, azóta vannak felkapva, előtt mindenkinek nyűg volt.Nem tehetek róla, hogy két éve szurkolsz a Barcának és nem emlékszel a korábbi időkre.Ezzel mindenki tisztában van, csak a Barca drukkerek nem.A többire még mindig vonatkozik amit írtam.Érdekes, hogy mindig úgy számoljátok, hogy a Barca jöjjön ki jól belőle.
Tóth Ádám 2012. május 27. 14:17 (19)
Bajnok
  2828

„De akkor a Barca soha nem nyert hat kupát. És jó lenne, ha nem lennél teljesen retardált.Nézz meg egy európai szuperkupát, mikor vett azt komolyan a BL győztes csapat? Nem sokszor.Az EL csapatok mindig komolyan vették aki megnyerte a BL-t az a legritkább esetben, ilyen a klub vb is.”




[Hivatkozás: Sergio Canales 2012. május 26. 23:15]
Akkor nyilván ezért nyilatkozta Ronaldo pár napja,hogy 6 kupát szeretne nyerni 1 év alatt.Biztosan azért mondta ezt mert szerinte sz.art sem ér a klubvb meg a európai szuperkupa.Akkor ezek szerint Ronaldo ellen beszélsz.Meg nem hinném,hogy egyszer is mondta volna egy játékos vagy egy edző,hogy ezek a kupák nem számítanak.Szóval beégetted magad...ismét.Ja és a BARCA 6 KUPÁT NYERT 2009-BEN,DE A 08/09-ES SZEZONBAN HÁRMAT.Remélem felfogtad végre,bár nemtudom,hogy lehetne ezt egyszerűbben elmagyarázni, ezt már egy retardált is megértené.

Szerkesztve: 2012. május 27. 14:18
Hajrá FC Barcelona!!!
Sergio Canales 2012. május 27. 12:12 (18)
Avatar_70_male
Megszállott
  7818

„A Barca ebben a szezonban 4 kupát nyert de idén még csak 1et.2009ben a Barca 6 kupát nyert 2008-2009es szezonban 3at.A szezon meg az év között van a különbség.A Barcelonának 6 kupás éve van és nem szezonja”




[Hivatkozás: Mihalek Barna 2012. május 27. 00:49]
Az továbbra is érdekes, hogy mindig változik, hogy mit hogy néztek, de úgy csinálod ahogy akarod, attól függetlenül jó lenne eldönteni, hogy akkor most hogy számolsz.A Barca meg megnyerte a harmadik legrangosabb kupát amit nyerhetett, azt is segítséggel.
nnnnnnn dddddd 2012. május 27. 10:43 (17)
Avatar_70_male
Rajongó
  904
Ebben a szezonban a barca 4 kupát nyert.
nnnnnnn dddddd 2012. május 27. 09:02 (16)
Avatar_70_male
Rajongó
  904

„A Barca ebben a szezonban 4 kupát nyert de idén még csak 1et.2009ben a Barca 6 kupát nyert 2008-2009es szezonban 3at.A szezon meg az év között van a különbség.A Barcelonának 6 kupás éve van és nem szezonja”




[Hivatkozás: Mihalek Barna 2012. május 27. 00:49]
Ez az.jól mondod
Mihalek Barna 2012. május 27. 00:49 (15)
Újonc
  84

„De akkor a Barca soha nem nyert hat kupát. És jó lenne, ha nem lennél teljesen retardált.Nézz meg egy európai szuperkupát, mikor vett azt komolyan a BL győztes csapat? Nem sokszor.Az EL csapatok mindig komolyan vették aki megnyerte a BL-t az a legritkább esetben, ilyen a klub vb is.”




[Hivatkozás: Sergio Canales 2012. május 26. 23:15]
A Barca ebben a szezonban 4 kupát nyert de idén még csak 1et.2009ben a Barca 6 kupát nyert 2008-2009es szezonban 3at.A szezon meg az év között van a különbség.A Barcelonának 6 kupás éve van és nem szezonja
Hajrá Spanyolország!!!
Sergio Canales 2012. május 26. 23:15 (14)
Avatar_70_male
Megszállott
  7818

„Igen,nyílván pontosan ez a "lesza.rás" látszódott a Real játékosain a Sapnyol Szuperkupában meg ez a "lesz.arás" járt a Porto-sok fejében,amikor kb.mindent beleadtak a győzelemért.Ja és csak hogy tisztázzuk a tévedésidet.A Barcelona a 2011/12-es idényben 4 kupát nyert,de 2012-ben csak egyet(ez kettőre nőhet,ha a spanyol szuperkupát megnyeri a csapat).Remélem érzed a különbséget a kettő között.”




[Hivatkozás: Tóth Ádám 2012. május 26. 22:59]
De akkor a Barca soha nem nyert hat kupát. És jó lenne, ha nem lennél teljesen retardált.Nézz meg egy európai szuperkupát, mikor vett azt komolyan a BL győztes csapat? Nem sokszor.Az EL csapatok mindig komolyan vették aki megnyerte a BL-t az a legritkább esetben, ilyen a klub vb is.
Yaya Toure 93 2012. május 26. 23:09 (13)
Megszállott
  9329
most Canalesnek van igaza...: DD ha idén 4-t nyert a Barca akkor anno a 6-ost sem lehet együtt számolni..hanem külön 3 a Bl bajnokság kupa ,és 3 a szuperkupa,europai szup.kupa és klub vb és év végén a bajnoki,tavaly meg BL,bajnoki,2 szuperkupa és klubvébé.. tavaly 5-t ,idén még lehet 2..ennyi..: D
Hajrá Manchester City!!!
Tóth Ádám 2012. május 26. 22:59 (12)
Bajnok
  2828

„A BL-t a 2008-2009-es szezonban nyerte meg a Barca, amiből következik, hogy pl a klub vb-t a 2009-2010-es szezonban nyerték meg.A 6 kupát akkor a 2008-2009-es szezonhoz számolod ennek ellenére.Akkor a Barca most egy kupát nyert.Ja és még annyi, hogy mindenki örülne, ha megnyerne mindent, de a Barca előtt azt a három kupát amiről szó van kb mindenki le******ta.”




[Hivatkozás: Sergio Canales 2012. május 26. 19:32]
Igen,nyílván pontosan ez a "lesza.rás" látszódott a Real játékosain a Sapnyol Szuperkupában meg ez a "lesz.arás" járt a Porto-sok fejében,amikor kb.mindent beleadtak a győzelemért.Ja és csak hogy tisztázzuk a tévedésidet.A Barcelona a 2011/12-es idényben 4 kupát nyert,de 2012-ben csak egyet(ez kettőre nőhet,ha a spanyol szuperkupát megnyeri a csapat).Remélem érzed a különbséget a kettő között.
Hajrá FC Barcelona!!!
Sergio Canales 2012. május 26. 19:32 (11)
Avatar_70_male
Megszállott
  7818

„2008-2009 szezon volt az,és mi az,hogy soha nem nyertek 6 kupát,ezt csak te magadnak dumáltad be ennyi.”




[Hivatkozás: Istvan Szabolcs 2012. május 26. 19:19]
A BL-t a 2008-2009-es szezonban nyerte meg a Barca, amiből következik, hogy pl a klub vb-t a 2009-2010-es szezonban nyerték meg.A 6 kupát akkor a 2008-2009-es szezonhoz számolod ennek ellenére.Akkor a Barca most egy kupát nyert.Ja és még annyi, hogy mindenki örülne, ha megnyerne mindent, de a Barca előtt azt a három kupát amiről szó van kb mindenki le******ta.
Istvan Szabolcs 2012. május 26. 19:19 (10)
Megszállott
  5902
Igen azé akarja CR is mind a 6 megnyerni mert abból 3 semmit se ér.
Istvan Szabolcs 2012. május 26. 19:19 (9)
Megszállott
  5902

„És amikor hat kupát nyert a Barca? Akkor ezeket a kupákat melyik évhez számoltad és melyik évhez számolta a világ? Tehát vagy most nyertek négyet vagy soha nem nyertek 6 kupát.Választhatsz.”




[Hivatkozás: Sergio Canales 2012. május 26. 17:57]
2008-2009 szezon volt az,és mi az,hogy soha nem nyertek 6 kupát,ezt csak te magadnak dumáltad be ennyi.
Sergio Canales 2012. május 26. 17:57 (8)
Avatar_70_male
Megszállott
  7818

„Nem érted 2011-2012 szezonban 4 kupa.....”




[Hivatkozás: Istvan Szabolcs 2012. május 26. 16:40]
És amikor hat kupát nyert a Barca? Akkor ezeket a kupákat melyik évhez számoltad és melyik évhez számolta a világ? Tehát vagy most nyertek négyet vagy soha nem nyertek 6 kupát.Választhatsz.
Istvan Szabolcs 2012. május 26. 16:40 (7)
Megszállott
  5902

„nem kell az sh-t szidni mer most igaza van a barcelona ebben az evben 1trofeát nyert A klub vb az europai szuperkuba es a spanyol szuperkupa még az előző szezonhoz tartozik”




[Hivatkozás: sss Szili 2012. május 26. 16:20]
Nem érted 2011-2012 szezonban 4 kupa.....
sss Szili 2012. május 26. 16:20 (6)
Újonc
  29
nem kell az sh-t szidni mer most igaza van a barcelona ebben az evben 1trofeát nyert A klub vb az europai szuperkuba es a spanyol szuperkupa még az előző szezonhoz tartozik
Krupčiak Olivér 2012. május 26. 15:36 (5)
Újonc
  102

„Természetesen Tóth Ádámnak van igaza a kupák számát illetően.A Sporthíradó nem arról híres, hogy tisztában lenne a tényekkel.”




[Hivatkozás: Spitzenhoffen Fanni 2012. május 26. 15:18]
Sosem arról volt híres...az ostoba pletykákat és a marhaságokat tudják írni...de azt nagyon....Spanyol szuperkupa, Európai szuperkupa, Klubb VB Kupa és a spanyol Király Kupa...úgy nézki, hogy ez náluk 1-t jelent...mindenki másnál 4
SZFS SZFS 2012. május 26. 15:36 (4)
Bajnok
  4224

„A Király-Kupának is örülni kell! Igaz,hogy most se Bl,se bajnokság nem lett meg,de azért az előbbinél a 2.hely,utóbbinál az elődöntő is szép eredmény Ja és tisztelt szerkesztőknek üzenem,hogy az FC Barcelona a 2011/12-es szezonban nem egy, hanem 4 kupát szerzett,ami azért nem mind1




[Hivatkozás: Tóth Ádám 2012. május 26. 15:08]
Hajrá FC Internazionale!!!
Spitzenhoffen Fanni 2012. május 26. 15:18 (3)
Újonc
  15
Természetesen Tóth Ádámnak van igaza a kupák számát illetően.A Sporthíradó nem arról híres, hogy tisztában lenne a tényekkel.
24 ÓRA
23:07  Erős jelentkező a Puskás-díjra22:23  West Ham: repülőrajt a játékospiacon21:41  Messi ismét történelmet írhat20:08  Juventus-Arsenal: Jovetics a tét19:11  Harmincmilliót kap az MK-győztes18:48  Még nem tudni, ki lesz az Inter edzője18:10  Topligába igazolhat Dzsudzsák18:02  De Boer 2017-ig az Ajaxnál17:27  Götze még mindig nem edzhet17:20  Korszakváltás a Stoke-nál is!16:56  Egy vagyont fizettek Fergie rágójáért16:15  Balotelli, a tévedhetetlen15:54  Lemondott a BL-aspiráns edzője15:36  A PSG kibabrálhat a Napolival15:21  Katalán színekben pompázik a Barca-mez15:01  Műfogsor a pályán - videó!14:57  „A Dortmund megnyeri a BL-t”13:53  A Bayern a pénzügyekben is éllovas13:20  Tárgyalnak Dzekóról és Cavaniról!12:46  Íme, az új angol mez – fotó11:52  A 10 legjobb idézet Mourinhótól11:19  Nemhogy a foci-vb, a főpróba se áll jól10:45  A Barcelona 20 milliót adna Kompanyért10:10  Megszületett Rooney második fia09:04  Ferguson lett az Év Menedzsere  Büntetés a Romának és az Internek  Az Atlético elengedi Falcaót  Európa-liga-döntő Varsóban?  Börtönben a Steaua elnöke  Hivatalos: Mourinho távozik!  Neymar beintett a Barcelonának  Mourinho ideje már rég lejárt – vélemény  Nincs BL, de Bale hosszabbíthat!  Újratárgyalják a korrupt vezetők ügyét  A Juventus Higuaín helyett Tévezt akarja  A Spursből igazolna a Liverpool  Moyes munkába állt az Old Traffordon  Neville visszavonulhat  Franciaországban Ibrahimovic a legjobb  Dzsudzsák: a legrosszabb meccsem volt!  Megvan a Bajnokok Ligája-döntő bírója  Ancelotti már menne, de a PSG nem engedi  Lemondott a Napoli edzője, jön Mancini?Va  Barcelona-ünnep a 30. győzelem utánVa  BL-t ért a Milan nagy hajrás fordításaVa  Bajnok a Porto, hiába nyert a BenficaVa  A száguldó Honvéd átrobogott a GyőronVa  Chelsea, Arsenal: BL; Fergie-búcsú: 5-5!Va  Az Anderlecht bajnok Hazard-ék előttVa  Atlético-ajánlat: nagy visszatérés?Va  Carroll az újjávarázsolt Monacóé lehetVa  Nasri: Csak a Man. City, nem a PSGVa  Dzsudzsák bunyója, Priskin győztes góljaVa  "Pellegrini csodát művelne a Cityvel"Va  Újra BL-győztes az Aukland CityVa  Rooney kihagyja Ferguson búcsúmeccsétVa  Mourinho vinné magával CR-t isVa  Benítez: az utódomnak könnyű dolga leszVa  Heynckes elsírta magát a sajtó előttVa  David Beckham elbúcsúzott
Lapozás Több hír
VIDEÓK
  • Látványos gól Bukarestből
  • Sepulveda ollója Mexikóból
  • Dupla ollózásból seggre esés
  • Lehúzta a kapus gatyáját
További videók