A papírformának megfelelően idén is a német csapatok bizonyultak a legerősebbnek minden kategóriában, az összetett győztese végül a müncheni mérnökhallgatók csapata lett. A magyarok közül az újonc győri Arrabona Racing Team a 14., BME Racing Team a 26., a Kecskeméti Főiskola pedig a 29. helyet szerezte meg a végelszámolásnál.
"A verseny egyben remek gyakorlati lehetőséget jelent és valódi szaktudáshoz juttathatja a hallgatókat,
akik olyan diplomát szerezhetnek, amivel érvényesülni is tudnak. Ennek egyik eszköze a Formula Student - nyilatkozta a versenyről Palkovics László felsőoktatási államtitkár, aki szerint egyértelműen siker, hogy három csapat is képviselte hazánkat a seregszemlén. A Contintental cégcsoport támogatásával zajló esemény kiváló lehetőség a jövő szakembereinek felkarolására, tehetségkutatásra és a gyakornoki programok népszerűsítésére.
A világ különböző egyetemeiről érkező mérnökhallgatóknak egy évük volt arra, hogy önállóan megtervezzék és megépítsék együléses versenyautó prototípusaikat. A járműveket a négy nap során autóipari szakértők pontozták három tervezői kategóriában (konstrukció, gyártási- és költségterv) és öt menetdinamikai szempont (gyorsulás, oldalirányú terhelés, üzemanyag fogyasztás, autocross/egykörös teszt és hosszú távú terhelés) szerint. A versenyben közel 1000 egyetemista vesz részt évente, főként mérnökök, de a jogász vagy közgazdász hallgatók is fontos tagjai a csapatoknak.
A Continental ezúttal két magyar teamet, a Budapesti Műszaki Egyetem (Formula Racing Team), illetve a Kecskeméti Főiskola (KEFO Motorsport) csapatait szponzorálta.
A Formula Student Racing-et a ’80-as években a legjelentősebb járműtechnológiai vállalatok hívták életre az Egyesült Államokban azért, hogy a hallgatók az elméleti ismereteket gyakorlatban is alkalmazni tudják.